سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۶

«جشن تکلیف» و «آرزوی استخدام»، آماده نمایش

حضور کارگردان مستند تحسین شده «نفت سیاه» با دو فیلم در جشنواره مردمی عمار

علی خسروی

سینماپرس: علی خسروی مستندساز سینما و تلویزیون که در دوره چهارم جشنواره عمار با فیلم «نفت سیاه» جزو برگزیدگان بخش اقتصاد مقاومتی بود در گفتگو با خبرنگار سینماپرس از حضورش در این دوره از جشنواره با دو فیلم «جشن تکلیف» و «آرزوی استخدام» خبر داد.

علی خسروی در همین خصوص افزود: فیلم «جشن تکلیف» با نگاهی متفاوت به مراسم جشن تکلیف که در مدارس به یک رسم تبدیل شده است ساخته شده و ما در «جشن تکلیف» این مراسم را به مراسمی درونی با خلقیات یک شخصیت تبدیل کرده ایم.

این کارگردان در ادامه این گفتگو اظهار داشت: «آرزوی استخدام» از دغدغه جوانان برای استخدام در محلی برای درآمدزایی صحبت می کند. این فیلم داستان شخصیتی را روایت می کند که از شهرستان به تهران آمده و با حقایقی روبرو می شود و به نحوی شرایط استخدامی کارمندان در کشور را نشان می دهد.

خسروی خاطرنشان کرد: امیدوارم این جشنواره ذره ای در جذب آرا و افکار آزادانه تر عمل کند. بهتر است این حیطه بندی باز شود و از فیلمسازان با مهربانی دعوت شود تا آزادانه حرف خود را بزنند، من فکر می کنم برخی حیطه بندی ها فیلمسازان را کمی آزار می دهد.

کارگردان «نفت سیاه» ضمن انتقاد از عملکرد تلویزیون افزود: تلویزیون بهترین ابزار برای نمایش فیلم های کوتاه و مستند است که متأسفانه در این راستا هیچ عملکرد مثبتی ندارد. مدیران میانی تلویزیون اساساً غیر متخصص هستند و زبان تلویزیون و سینما را نمی شناسند. ذره ای فضای باز برای سازندگان فیلم کوتاه و مستند می تواند بخش مهمی از برنامه های تلویزیون را با فیلم های کوتاه و مستند با کیفیت پر کند. یکی دیگر از مشکلات فیلمسازان کوتاه این است که فیلم های کوتاه حق رایت ندارند.

وی در ادامه این بحث خاطرنشان کرد: برخی مواقع بدون اینکه به سازنده فیلم اطلاعی داده شود فیلم های کوتاه از تلویزیون پخش می شوند و کمترین احترام اولیه به فیلمسازان را از آنها دریغ می کند. با این وضعیت تلویزیون که باری به هر جهت حرکت می کند ما نباید انتظار داشته باشیم که اتفاقی فرهنگی رخ دهد.

این کارگردان در پایان از ساخت یک مستند جدید نیز خبر داد و گفت: در حال حاضر در مرحله پیش تولید یک فیلم مستند با موضوع فضای مجازی هستم که به بررسی این مسئله از نقاط مختلف می پردازد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.