دوشنبه ۸ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۵

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

رحیمی: ۸۰ درصد تصویربرداری سری دوم مستند «پازل» انجام شده است/ با روایت یک هنرمند معلول به جشنواره عمار می‌آیم

روح الله رحیمی

سینماپرس: روح الله رحیمی مستند ساز سینما و تلویزیون ایران از ساخت سری دوم مجموعه «پازل» خبر داد و با اشاره به اهمیت جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: امسال با فیلمی در قالب مستند داستانی با عنوان «صدای پای آشنا» در جشنواره عمار حضور دارم.

روح الله رحیمی مستندساز سینما و تلویزیون ایران در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: تا امروز ۸۰ درصد از این مجموعه تصویربرداری شده و ما منتظر صدور مجوز برای تصویربرداری ادامه این مجموعه هستیم.

رحیمی در ادامه این گفتگو با اشاره به موضوعات مطرح شده در این مجموعه اظهار داشت: هدف از این مجموعه به طور کلی معرفی پیشرفت ایران در حوزه علم و صنعت است و نام آن نیز به همین دلیل «پازل» گذاشته شده است که قصد دارد پازل بزرگی از علم و صنعت مستقل ایران اسلامی را به تصویر بکشد.

این کارگردان درباره موضوعات مطرح شده در این مستند خاطر نشان کرد: سری دوم این مجموعه در ۱۳ قسمت ساخته می شود که به معرفی نحوه ساخت و عملکرد ربات جراح، ساخت اسکنر قلب، واکسن بیهوشی و آنفولانزا، ساخت ناو جماران، زیر دریایی های ساخته شده در ارتش، داروهای ام اس و صادرات این دارو، واگن سازی اراک، نانو اسکوپ، پنل های خورشیدی و غیره می پردازد.

وی در مورد سایر عوامل ساخت این مستند گفت: مجموعه «پازل» به طور کلی برای سازمان هنری اوج ساخته می شود و مهدی اعرابی به عنوان راوی، سید محمود حسنی و مجتبی معصوم به عنوان تصویربردار، پیمان امیری به عنوان صدابردار، جواد سعادت به عنوان دستیار تصویربردار، محمد امین محقق به عنوان تدوینگر و رضا رحیمی فر به عنوان فیلمنامه نویس در آن حضور دارند.

رحیمی در ادامه افزود: فیلم مستند «صدای پای آشنا» را نیز چندی پیش ساختم که امسال در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور دارد، این فیلم در واقع یک اثر مستند داستانی است و داستان زندگی نقاشی به نام فاطمه حمامی را روایت می کند که معلول جسمی حرکتی بالغ بر ۸۰ درصد است. تصویربرداری این فیلم در سال گذشته به پایان رسید و در حال حاضر آماده پخش است و با توجه به حساس بودن موضوع می توان این مستند را برای عموم مردم جذاب دانست.

کارگردان فیلم مستند «تابش» در ادامه اظهار داشت: این فیلم را با همکاری سازمان هنری رسانه ای اوج ساختم و خوشحالم که امسال دو اثری که ساخته ام در بخش رقابتی جشنواره عمار حضور دارند و فرصتی برای دیده شدن این فیلم ها فراهم شد.

این کارگردان با اشاره به ارزشی بودن جشنواره فیلم عمار خاطرنشان کرد: جشنواره عمار یکی از مهمترین جشنواره های کشور است که دستاوردهای بسیاری را نیز به همراه داشته است، فضای ارزشی تا حدودی با آحاد جامعه غریبه بود و جشنواره هایی همچون جشنواره مردمی فیلم عمار می توانند برای فیلمسازانی که تا امروز فرصتی برای دیده شدن نداشتند راهگشا باشد و افراد بسیاری را در بین مردم به سمت اینگونه فیلم ها سوق دهند. من در جشنواره عمار با افرادی برخورد داشتم که جشنواره را از خودشان می دانند و این نشان می دهد که جشنواره عمار این قدرت را داشته تا با مردم ارتباط برقرار کند.

رحیمی در پایان افزود: در حوزه مستند، فیلمسازان خوبی داریم و فیلمسازان ما در این عرصه به بلوغ کافی رسیده اند و به روایت که بخشی اصلی از این رسانه را شامل می شود توجه دارند. فیلمسازی مستند دیگر مثل سابق نیست که بی برنامه به سر صحنه برویم، فیلم بگیریم و در تدوین همه چیز مشخص شود. خوشبختانه در ایران فضای هوشمندانه ای به وجود آمده که سطح فیلم های مستند را بالا برده است و این مسئله را با نگاهی به فیلم های جشنواره عمار در سال های متمادی می توان دید.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.