شنبه ۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲

یک مستندساز در گفتگو با سینماپرس:

حیات جشنواره فیلم عمار به مردم وابسته است

مرتضی علی عباس میرزایی*

سینماپرس: مرتضی علی عباس میرزایی مستند ساز، که سال گذشته با چهار مستند در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور داشت گفت:‌ جشنواره عمار در حال رشد است و تمام حیات این جشنواره به مردم برمی‌گردد.

وی  به خبرنگار سینماپرس گفت: جشنواره مردمی فیلم عمار ضمن ساده و صمیمی برگزار شدن، از ویژگی مردمی بودن سود می برد که این صفت مستندسازان را به حضور در این فضا به عنوان یک عضوی از جامعه ترغیب می کند.

عباس میرزایی بیان داشت:  مطمئن هستم که آثار شرکت کننده در این جشنواره حتی در بین مردم در مرزهای ایران هم دیده می‌شوند.

وی در ادامه افزود: وقتی صدا و سیما جایگاهی برای مستند سازان قائل نیست و در هیچ سینمایی فیلم های مستند اکران نمی‌شوند، اکران این نوع فیلم ها در کل کشور حس خوبی به فیلمسازان و شرکت کنندگان در جشنواره مردمی عمار می‌دهد.

به گفته این مستندساز، فیلمسازان مستند و کوتاه همواره علاقه دارند که آثارشان در بین مردم دیده شوند و این چیزی است که در جشنواره مردمی فیلم عمار وجود دارد.

وی گفت: این جشنواره تقریباً از دوره اول با تعداد کمی مسجد و پایگاه بسیج به وسیله افرادی دغدغه‌مند آغاز شد و اگر هم نقاط ضعفی داشته باشد توسط مردم و مسئولان برگزاری این جشنواره به مرور اصلاح خواهد شد.

بنابراین گزارش، مرتضی علی عباس میرزایی  که سال گذشته با مستندهای «سردار» با محوریت زندگی شهید نور علی شوشتری، «نامه ای به مادرم» درباره زندگی شهیده ناهید فاتحی کرجو، «ساخته شده در ایران» مستندی درباره جهاد اقتصادی و «درختان حماسی» درباره شهید نواب صفوی در جشنواره مردمی عمار حضور داشت، توانست برای فیلمهای «سردار»، «نامه ای به مادرم» و «درختان حماسی» جوایزی از این جشنواره مردمی دریافت کند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.