چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸

کارگردان« میراث آلبرتا» در مصاحبه با ما:

تنوع سوژه و حضور در بطن مردم از ویژگی های جشنواره مردمی فیلم عمار است

حسین شمقدری

سینماپرس: حسین شمقدری کارگردان مستند «میراث آلبرتا» که با دو مستند به عنوان مجری طرح در جشنواره مردمی عمار حضور دارد گفت: تنوع سوژه و حضور در بطن مردم از ویژگی‌های مثبت این جشنواره مردمی است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، حسین شمقدری، مستند ساز امسال  به عنوان مجری و مشاور طرح دو مستند «به وقت مادری» و «فرزند زمانه» در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور دارد.

شمقدری گفت: این دو مستند در موسسه فرهنگی  آرمان مدیا ساخته شده است و بیشتر عوامل و سازندگان آن فارغ التحصیل دانشگاه امیر کبیر هستند.

وی توضیح داد: مستند «به وقت مادری» به کارگردانی محمد حسن یادگاری است و به دلایل عدم تمایل زنان به بارداری پس از ازدواج می پردازد.

شمقدری یادآور شد: مستند «فرزند زمانه» نیز به کارگردانی مجتبی خلفی زاده تولید شده و سوال اصلی این فیلم علت عدم تمایل برخی از فرزندانِ خانواد های مذهبی به حجاب است.

وی در مورد ویژگی های جشنواره عمار گفت:  یکی از ویژگی هایی که جشنواره مردمی فیلم عمار امسال را از دوره های پیشین این رویداد متمایز می کند حضور پر رنگ فیلم های داستانی (لایو اکشن) در کنار فیلم های مستند است.

کارگردان «میراث آلبرتا» یادآور شد: از آنجایی که جریان فیلمسازان جبهه فرهنگی انقلاب با کسب تجربه در سال های قبل به جایگاه فنی و حرفه ای بهتری رسیده اند، کم کم بخشی از این افراد به سمت سینمای داستانی سوق پیدا کرده اند.

وی گفت: بنده شخصاً اشتیاق زیادی برای دیدن این آثار در جشنواره امسال عمار دارم و امیدوارم گام جدید در سینمای داستانی نیز همانند سینمای مستند در این جشنواره با موفقیت برداشته شود.

شمقدری یادآور شد: یکی از ویژگی‌های جشنواره مردمی فیلم عمار امسال تنوع و تعدد سوژه های متعدد و مختلف است که در فیلم ها به آن پرداخته شده است.

وی در ادامه افزود: جشنواره فیلم فجر همه ساله  ویترین سینمای ایران به شمار می آید اما یکی از آسیب هایی که به آن مبتلا است ، موضوعات محدودی است که به هیچ وجه  دغدغه عموم و اکثریت مردم نیست، به طور مثال در جشنواره سال های گذشته به کرات در فیلم ها شاهد پرداختن به موضوع قصاص و خیانت در خانواده بودیم و این دو موضوع به نوعی ترجیح بند اغلب فیلم ها شده بود، در حالی که موضوع قصاص دغدغه همه مردم نیست و تنها برخی از افراد جامعه گرفتار این موضوع هستند.

به گفته شمقدری، جشنواره مردمی فیلم عمار این خصوصیت را دارد که فیلمسازان اگرچه کاملاً حرفه ای نیستند و لیکن دغدغه های مختلفی دارند؛ خوشبختانه تنوع سوژه در این جشنواره بالا است و فیلمسازان از کشورهای مختلف نیز  در میان فیلمسازان ایرانی حضور دارند و شاهد موضوعات متننوعی از جمله : طنز، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ... در این رویداد مردمی هستیم.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: من امیدوارم جشنواره عمار در ادامه راه خود اگر دچار افت نشود، بتواند کمک شایانی به سینمای ایران انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.