دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

آخرین خبرها از «تابو» در مصاحبه با سینماپرس

معصومی: «تابو» در ادامه مسیر فیلمسازی من است/ فضایی عاشقانه که به تراژدی تبدیل می شود

خسرو معصومی

سینماپرس: «تابو» به نوعی در ادامه مسیر فیلمسازی من و عاشقانه ای است که در نهایت تبدیل به تراژدی می شود و به شدت فضای آن شبیه به «باد در علفزار می پیچد» و «جایی در دور دست» است که این بار فضای شهری نیز تا حدودی در فیلم وجود دارد و ما دو فضای شهر و روستا را به صورت تلفیق شده در کنار یکدیگر می بینیم و کلیت کار هم در شبه جزیره «میان کاله» فیلمبرداری شده است.

کارگردان فیلم سینمایی «پر پرواز» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود:  داستان این فیلم در مورد دختری شهری است که به شغل بهورزی اشتغال دارد و خانواده اش می خواهند بزور او را به عقد یک پیرمرد در بیاورند که سه همسر دارد و می خواهد از این دختر صاحب فرزند شود غافل از آنکه وی دل در گرو یک معلم جوان که در روستا تدریس می کند دارد و برای فرار از این ازدواج اجباری به کشتی به گل نشسته ای که در کنار دریا قرار دارد پناه می برد اما اتفاقات داستان به اینجا ختم نشده و با پیگیری خانواده وی اتفاقات جدیدی در داستان شکل می گیرد که مانند اغلب ساخته های من فضایی عاشقانه دارد.

معصومی سپس خاطر نشان کرد: من زمانی که برای تفریح به شبه جزیره «میان کاله» سفر کرده بودم ناگهان با یک کشتی به گل نشسته مواجه شدم که ایده اولیه فیلم «تابو» بعد از دیدن این کشتی به گل نشسته که در فضای خاصی قرار دارد در ذهنم شکل گرفت و با خود فکر کردم که این کشتی به گل نشسته می تواند مکان خوبی برای افرادی باشد که به نحوی فراری محسوب شده و می خواهند مخفیگاهی عالی داشته باشند.

وی در مورد چرایی انتخاب الناز شاکردوست به عنوان بازیگر نقش اول این فیلم در نقش یک دختر روستایی گفت: دلیل انتخاب الناز شاکردوست هم که پیش از این در «باد در علفزار می پیچد» با وی همکاری داشتم شباهت زیاد وی با کاراکتری بود که در فیلمنامه وجود داشت و او را به خاطر ستاره بودنش انتخاب نکردیم اما معتقدم که شاکردوست در هر صورت به خوبی از پس ایفای نقشش در این فیلم برآمد و بازی در این فیلم کارنامه هنری وی را متحول ساخته است.  

کارگردان فیلم سینمایی «ملاقات» افزود: این روزها فیلم سینمایی «تابو» در مرحله صداگذاری قرار دارد و ساخت موسیقی آن نیز به پایان رسیده است و احتمالاً تا اواخر آذر ماه و پس از انجام تمامی مراحل فنی فیلم آماده نمایش خواهد شد و در صورت تأیید هیأت انتخاب در سی و سومین جشنواره فیلم فجر شاهد رونمایی آن خواهیم بود.

گفتنی است؛ خسرو معصومی متولد 1334 بهشهر و دانش‌آموخته سينما و تلويزيون از دانشكده هنرهای دراماتيک است. وی از سال 1355 فعاليت خود را در سينمای آزاد بندرعباس آغاز كرد و از اوايل دهه 60 با كارگردانی فيلم های كوتاه و بلند ادامه فعاليت داد. سپس اولين فيلم سينمايی خود را در سال 1365 با نام «ملاقات» ساخت. از جمله آثار این کارگردان می توان به «دوران سربی»، «آقای بخشدار»، «سفر شبانه»، «دلباخته»، «خرس» و... اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.