چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۳

در گفتگو با سینماپرس عنوان شد

واکنش صباغ زاده به اظهارات مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستندو تجربی/ آقای طباطبایی نژاد؛ عدالت را فراموش نکنید!

مهدی صباغ زاده-محمدمهدی طباطبایی نژاد

سینماپرس: مهدی صباغ زاده، تهیه کننده و کارگردان سینما صبح امروز به صحبت های دیروز مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره اظهارتش واکنش نشان داد و گفت: امیدوارم مدیران سینمایی عدالت را هیچ گاه فراموش نکنند.

وی به خبرنگار سینماپرس گفت: صحبت های ایشان در نشست مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را خواندم و برایم جای سوال است که چرا با این همه حرف و سخن نمی آیند اعلام کنند که به چه فیلمسانی کمک کرده اند. 

کارگردان «راه بهشت» در ادامه افزود: تا آنجا که من اطلاع دارم  طی توافقی که با شورای مرکزی کانون دستیاران خانه سینما صورت گرفته است، قرار است مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از اعضای این مرکز حمایت مالی انجام دهد و حمایت جزو اولویت های آن ها است اما این حمایت اندک نیز صورت نگرفته است.

  کارگردان «خاک و آتش» بیان داشت: کاوه صباغ زاده فرزندم عضو کانون دستیاران کارگردان و برنامه ریزان سینمایی است و برای ساخت اولین فیلم بلند خود به نام «دیو باید بمیرد» دارای پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی  است اما متاسفانه مرکز گسترش  کمک ۲۰ الی ۳۰ درصدی خود را از این فیلم دریغ کرده است و تا آنجا که من اطلاع دارم از هیچکدام از فیلم های کانون دستیاران سینما نیز حمایت نکرده و برخورد سلیقه ای صورت گرفته است.

صباغ زاده تصریح کرد: وقتی فیلمی پروانه ساخت دریافت می کند و فیلمنامه تجربی دارد باید از آن حمایت شود؛ اگر مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از ابتدا اعلام می کرد از تعداد مشخصی فیلم حمایت می کند بهتر بود تا سایر فیلمسازان جوان را معطل کنند.

کارگردان «مارال» یادآورشد: اتفاقاً آقای طباطبایی نژاد اشتباه می کنند و اگر بودجه ای ندارند باید بروند از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درخواست کنند؛ اگر هم اگر بودجه کافی دارند که باید به صورت عادلانه میانه سینماگران تقسیم کنند و سلیقه ای برخورد نکنند تا فیلمسازان جوان و با انگیزه به نوعی سرخورده شوند.

کارگردان «عشق کافی نیست» گفت: آقای طباطبایی نژاد مدیر خوبی است اما اطرافیانش تفکرات خاصی دارند و با چند نفر خودی کار می کنند؛ در صورتی که هرکسی فیلمنامه کاوه صباغ زاده را مطالعه کرد، اعم از بازیگران و فیلمنامه نویسان همه بر این عقیده بودند که «دیو باید بمیرد» از چارچوب فیلمنامه خوبی برخوردار است و در آن نگاه تاره و بدیع موج می زند، اما این مرکز علیرغم شعارهای خود حاضر نشد به فیلم کمک کند؛ در صورتی که این فیلم سرمایه گذار هم داشت ولی آن ها می گویند این فیلم در اولویت ما نیست؛ پس سوال اینجا است که چه فیلم هایی در اولویت شما هستند؟

مهدی صباغ زاده در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: به هر حال من از خیلی از فیلمسازان اولی مانند: رخشان بنی اعتماد، سیامک شایقی و ... حمایت کردم و اعتراضم را همچنان ادامه می دهم، هر چند که این فریاد فایده ای در شرایط فعلی فایده ای نداشته باشد. 

نظرات

  • ۱۳۹۳/۰۹/۰۸ - ۱۰:۳۵
    0 0
    درود بر حاج مهدی
  • ۱۳۹۳/۰۹/۰۹ - ۱۳:۲۵
    0 0
    ماهم مثل حاج مهدی سردرگمیم که این بودجه ها چرا هیچ وقت به ما نمیرسه؟

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.