دوشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳

در گفتگو با سینماپرس :

نیرومند : تقویت بخش‌های اندیشه‌ای صدا و سیما عمده‌ مشکلات این سازمان را برطرف خواهد کرد

محمدحسین نیرومند*

سینماپرس: محمد حسین نیرومند کارشناس فرهنگی صبح امروز گفت: اگر آدم های متفکر و اندیشمند در حوزه برنامه سازی حضور پیدا کنند و انحصار تولید و سفارش به یک عده خاص پایان پذیرد، عمده مشکلات هنرمندان رفع خواهد شد.

وی  در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد انتظار سینماگران از رئیس جدید سازمان صدا وسیما اظهار داشت: من  فکر می کنم  که اگر رئیس جدید سازمان صدا و سیما  به مرور بخش اداری و اجرایی خود را کوچکتر کند و بخش های فکری و اندیشه ای سازمان را تقویت کند در آن صورت بسیاری از مشکلات سازمان و نیز اهالی فرهنگ و هنر با سازمان صدا و سیما حل خواهد شد.

نیرومند در ادامه افزود:  به نظر من بزرگترین مشکل رسانه ملی حداقل در حوزه برنامه سازی به طرح و برنامه سازمان باز می گردد.

این کارشناس فرهنگی تصریح کرد: اگر آدم‌های متفکر و اندیشمند در این بخش حضور یابند، به صورت طبیعی انحصار در تولید و سفارش کار به یک عده ای خاص پایان می پذیرد و آن وقت فضا باز و بازتر می شود و خیلی از هنرمندان می توانند با رسانه ملی همکاری  داشته باشند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت های نهم و دهم در ادامه  یادآور شد: به هر حال هنرمندان متعهد بسیاری هستند که توان کار با رسانه ملی را دارند و اگر این انحصار تولید در سازمان خاتمه پیدا کند، با توزیع عادلانه بودجه به اهالی فرهنگ و هنر، همه چیز به روال طبیعی خود باز خواهد گشت.

وی در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد:  یک مدیر طرح و برنامه متفکر، به ارزش مخاطب میلیونی تلویزیونی واقف است  و چون به سختی کار مدیریت افکار عمومی نیز اشراف دارد لذا باور دارد که باید کار را به کاردان بسپارد، از این رو ابایی ندارد که به جای آن  که در اتاقش بنشیند تا هنرمندان به سراغ او بیایند خود به دنبال هنرمندان باورمند انقلاب اسلامی برود که شایستگی تولید فیلم و سریال در طراز مخاطب میلیونی سیما را دارند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.