چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۱

محمد داودی در گفتگو با سینماپرس:

نگارش سریال زندگی شهید متوسلیان اواخر پاییز به اتمام می‌رسد/ پیش تولید در حال انجام است

شهید احمد متوسلیان*

سینماپرس: محمد داودی تهیه کننده و مدیر فیلمبرداری سینما صبح امروز از سپری شدن بیش از نیمی از نگارش فیلمنامه سریال زندگی جاویدالاثراحمد متوسلیان خبر داد و گفت : همزمان با نگارش فیلنامه که تا اواخر پاییز به اتمام میرسد، بخشی از پیش تولید این سریال نیز در حال انجام است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از  سریال زندگی این سردار سپاه اسلام اظهار داشت: بنده به عنوان سرپرست نویسندگان به همراه  آقایان مهدی کیا، مهدی ترابی و  علی عبدی  کارهای تحقیق، پژوهش و نگارش فیلمنامه این سریال را به صورت کارگاهی انجام می دهیم. 

مدیر فیلمبرداری «اشک سرما» در ادامه افزود: این سریال در ۱۶ قسمت قرار است در مرکز سیما فیلم به تولید برسد که تا کنون ۹ قسمت این سریال نوشته شده است.

داوودی توضیح داد: همزمان با نگارش فیلمنامه به توصیه سیما فیلم ، بخشی از پیش تولید اولیه این سریال را هم انجام می دهیم و تا کنون عبدالحسن برزیده به عنوان کارگردان این سریال انتخاب شده اند و به دنبال لوکیشن های مختلف و اطراحی و تهیه صحنه و لباس مربوط به سال ۱۳۵۹ هستیم.

مدیر فیلمبرداری «باران» در ادامه افزود : سخت ترین بخش این سریال انتخاب بازیگران این مجموعه است که باید از میان نوجوانان ۱۹ تا ۲۵ سال باشند و ما به دنبال بازیگران  و داوطلبین تئاتر شهرستانی برای بازی در نقش های شهید احمد متوسلیان، شهد ناهیدی و ... هستیم که پس از انتخاب شدن باید تمرین های فنون رزمی را سپری کنند تا آماده فیلمبرداری شوند.

وی گفت: قرار است  فیلمبرداری این سریال  در سه مرحله صورت گیرد که اگرچه بخش اولیه این سریال کمی راحت تر است ولی در مقابل  بخش های دیگر را باید در مریوان و جنوب کشور با بازیگران نوجوان انجام دهیم که کار را برای ما کمی سخت می کند.

داودی تصریح کرد: در این سریال سعی داریم عملیات های مهم و حساس از جمله فتح المبین، بیت المقدس و چگونگی آزادی خرمشهر را به تصویر بکشیم.

بنابراین گزارش، محمد داودی متولد ۱۳۳۷ تهران، فارغ التحصيل از مدرسه عالی تلويزيون و سينماست. از فعاليت های وی می توان به تدريس دوره های كوتاه و بلند فيلمبرداری، عكاسی و فيلمسازی، مديريت واحد فيلمبرداری صدا و سيما (۷۰ـ۷۵)، فيلمبرداری فيلم های خبری و جنگی (۵۹ـ۶۷)، تهيه كنندگی، كارگردانی و فيلمبرداری شانزده فيلم مستند و مستند گزارشی، تهيه فيلم مستند سينمايی و داوری در جشنواره های مختلف اشاره كرد.

۱۱ فیلم در کارنامه فیلمبرداری محمد داودی به ثبت رسیده است که از جمله آن ها می توان به «تولد یک پروانه» ، «رنگ خدا» و ... اشاره کرد. 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.