یکشنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۲

غلامرضا آزادی خبر داد:

«ب۱۲» در جشنواره کودک اصفهان رونمایی می‌شود/ اتمام تدوین توسط «محمد فضیله»

غلامرضا آزادی*

سینماپرس: غلامرضا آزادی کارگردان و فیلمبردارسینمای ایران صبح امروز از اتمام تدوین فیلم سینمایی «ب ۱۲» توسط محمد فضیله و رونمایی فیلم در جشنواره کودک و نوجوان اصفهان خبر داد.

وی که همسر فریال بهزاد تهیه کننده این فیلم بوده و علاوه بر فیلمبرداری اغلب امور اجرایی مربوط به این فیلم را بر عهده داشته است در گفتگو با خبرنگار سینمایی پرس در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «ب ۱۲» به کارگردانی امید نیازی و نیز لوکیشن های این فیلم گفت: این فیلم سینمایی در منطقه لردگان از توابع روستای چهار محال بختیاری و بخش های دیگر آن نیز در مناطق مختلف استان اصفهان جلوی دوربین رفت. 

آزادی به خلاصه داستان فیلم سینمایی «ب ۱۲» اشاره کرد و افزود: این فیلم داستان زندگی دونوجوان روستایی را روایت می کند که برای نجات جان مادر بزرگ خود که به دارو احتیاج دارد تصمیم می گیرند به شهر رفته و دارو تهیه کنند . این دو نوجوان بدون اطلاع خانواده راهی شهر شده و به دلیل اتفاقاتی که رخ می دهد مجبور می شوند برای تامین پول دارو در شهر بمانند اما از طرف دیگر خانواده ها در روستا با توجه به شواهد فکر می کنند که این دو نفر غرق شده اند و برای آنها مراسم می گیرند.

وی در ادامه به بازیگران این فیلم اشاره کرد و افزود:  اصغر همت، صدرالدین حجازی، محبوبه بیات، افشین سنگ چاپ، ندا کریمی، بهادر محمدی، رضا اسدی و کیانا شهنام‌نیا در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

آزادی همچنین گفت: محمد فضیله نیز به تازگی مونتاژ این فیلم را به پایان رسانده است.

تهیه کننده «دلباخته» با اشاره به ویژگی های این فیلم  افزود: اکثر صحنه های این فیلم در خیابان ها ، محله های قدیمی و تاریخی شهر اصفهان جلوی دوربین رفت و بدین لحاظ با جلوه های تاریخی زیبایی در فیلم مواجه خواهیم بود.

براساس این گزارش، غلامرضا آزادی قرار است به زودی فیلم فانتزی «جزیره مهربانی» که به تازگی موفق به اخذ پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شده است را جلوی دوربین ببرد.

غلامرضا آزادی متولد ۱۳۳۰ اصفهان، فارغ التحصيل فيلمبرداری از مدرسه عالی تلويزيون و سينما است. وی با گذراندن دوره فيلمبرداری و جلوه های تصويری از دانشگاه كاليفرنيای جنوبی U.S.C فعاليت هنری خود را به عنوان فيلمبردار و تهيه كننده آغاز كرد. اومديريت مؤسسه سينمايي «فانوس خيال» را عهده دار است و در كنار فعاليت های هنری به تدريس در دانشگاه ها نيز مشغول است. آزادی  پدر پيام و سپهر آزادی (بازيگر) است.

۱۰ فیلم در کارنامه تهیه کنندگی غلامرضا آزادی به ثبت رسیده است که از جمله آن می توان به «شور زندگی»، «دلباخته»، «کاکلی»، «دره شاپرکها» و ... اشاره کرد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.