سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷

در مراسم جشن اعیاد شعبانیه صورت گرفت

تقدیر وزیر دادگستری از عوامل «شیار ۱۴۳»/ پورمحمدی: فیلم آبیار حکایت گذشت و پایداری است

پورمحمدی وزیر دادگستری

سینماپرس: عوامل فیلم سینمایی «شیار» عصر روز گذشته دوشنبه 12 خرداد مصادف با روز جانباز مورد تقدیر وزیر دادگستری قرار گرفت.

 بنابراین گزارش، ابوذر پور محمدی و محمد حسین قاسمی (تهیه کننده)، گلاره عباسی، مهران احمدی، سامان صفاری (بازیگر) با حضور در مراسم جشن وزارت که به مناسبت اعیاد شعبانیه ترتیب داده شده بود ضمن اکران فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» مورد تقدیر قرار گرفتند.

در این مراسم که همزمان با شدت گرفتن توفان تهران از ساعت ۱۷.۱۵ آغاز شد، پس از قرائت قرآن کریم و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران احمد شربیانی دقایقی را به مداحی پرداخت. سپس مجری مراسم از مصطفی پورمحمدی وزیر دادگستری دعوت به سخنرانی کرد.

پور محمدی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و بزرگداشت روز جانباز گفت:امروزه ایران در مواجهه با دشمنان داخلی و خارجی بسیاری است. اساسا تاریخ را همین دشمنی‌ها و دوستی‌ها رقم زده و می‌زند. در غیر این صورت تاریخ اهمیت و معنای خود را از دست می دهد. آنچه در تاریخ باقی مانده و می ماند ملتی است که با حفظ ارزش های والای خود، تعقل، تفکر و اراده محکم بر اصول صحیح خود پای فشرده و تاریخ را به نفع خود رقم بزند.

وی همچنین فرازهایی از دعای شعبانیه را همراه با تفسیر معنای آن قرائت کرده و درباره فیلم «شیار ۱۴۳» بیان داشت: «شیار ۱۴۳» فیلم گذشت و پایداری است. من چند باری می خواستم این فیلم را ببینم. اما متاسفانه فرصت نشد. این بار دوستان زحمت کشیدند و زمان اکران آن در این مراسم را با وقت من تنظیم کردند. اما باز هم توفیق تماشای آن را ندارم. چرا که باید در نشستی درباره مبارزه با مفاسد شرکت کنم.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: این اثر سینمایی عوامل تولید و نقش آفرینان موفقی دارد که در جشنواره فجر اخیر مورد استقبال مردم قرار گرفت و جوایز متعددی را هم از آن خود کرد. گذشته از آن به شهر ما یعنی رفسنجان هم برمی گردد و اتفاقا تصویربرداری آن هم در روستایی است که بستگانمان در آن زندگی می کنند و یکی از عوامل تولید آن هم رابطه خویشاوندی با ما دارند. بنابراین این فیلم از جهات بسیاری به من مربوط می شود.

وی در ادامه مراسم از ۴ تن از جانبازان همکار در وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی که از اعضای خانواده های شهدا هم بودند و همچنین بازیگران و عوامل فیلم سینمایی «شیار ۱۴۳» تقدیر کرد.

براساس این گزارش،بخش بعدی مراسم نیز به اکران این اثر برگزیده از نگاه مردمی در دوره اخیر جشنواره فیلم فجر اختصاص یافت. سایر مهمانان این مراسم جمعی از کارکنان وزارت دادگستری و سازمان تعزیرات حکومتی بودند.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.