سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

ضمن اعلام درخواست پروانه نمایش

کارگردان« روایت ناپدید شدن مریم»: امیدوارم ایده گروه «هنر و تجربه» تبدیل به فاجعه«نوعی تجربه» در جشنواره نشود

روایت ناپدید شدن مریم

سینماپرس: محمدرضا لطفی كارگردان فیلم سینمایی «روایت ناپدید شدن مریم» امروز سه‌شنبه ۳۰ اردیبهشت گفت: برای دریافت پروانه نمایش این فیلم اقدام كردیم و طبق صحبت‌هایی كه با امیرحسین علم‌الهدی داشتیم قصد داریم كه این فیلم را در گروه هنر و تجربه اكران كنیم.

بنابراین گزارش، این كارگردان در ادامه به سینماپرس گفت: منتظر ارائه برنامه آقای علم المهدی در خصوص اجرای گروه «هنر و تجربه» هستیم و بر اساس آنچه كه گفته شده است می تواند این گروه كمك كننده باشد و بعد از مدتها نمایش فیلم‌های فرهنگی و متفاوت در سالن های نمایش شروع شود.

لطفی درباره پیشنهادش برای اجرای بهتر طرح «هنر و تجربه» خاطرنشان كرد: یكی از نقاط قوت این طرح حضور امیرحسین علم‌الهدی است چراكه تجربه‌های زیادی در زمینه پخش فیلم های سینمایی دارند و طرح‌های گذشته به‌دلیل انتخاب های اشتباه فیلم ها در گروه مخاطب خاص با شكست مواجه شد.

وی ادامه داد: گروه «هنر و تجربه» به معنای نداشتن مخاطب نیست و فیلم هایی در این گروه هستند كه مولفه های جذابیت و ریتم دارند و براحتی می توانند مخاطب را جذب سالن‌های سینما كنند اما شیوه اكران آنها با فیلم های صنعتی متفاوت خواهد بود.

لطفی یادآور شد: برای نمونه برخی فیلم‌ها با یك سوپراستار سینما جذب مخاطب می كنند اما آثار گروه «هنر و تجربه» با فرم دیگری به دنبال جذب مخاطب هستند برای نمونه فیلمی مثل «ماهی و گربه» كه در جشنواره فیلم فجر و جشنواره های جهانی با استقبال مواجه شده است در اكران عمومی هم مخاطب خودش را خواهد داشت یا فیلم «روایت ناپدید شدن مریم» كه علاقه مندان خودش را در ژانر وحشت دارد.

وی در عین حال خاطرنشان كرد: شیوه اكران فیلم های مخاطب خاص باید به صورت عرضی باشد و فیلم هایی كه دست به تجربه‌های جدید می‌زنند نشان دهنده بلوغ سینمای ایران است و در این مقطع موج دوم سینمای ما راه افتاده است كه باید آن را در مسیر درستی هدایت كرد .

لطفی درباره شیوه اجرای این طرح گفت: فیلم‌ها باید در سه ماه با تعداد محدودی سالن به صورت تك سانس اكران شود و با اطلاع رسانی مخاطب این فیلم‌ها از نحوه اكرانشان مطلع می شوند.

وی با بیان اینكه «روایت ناپدید شدن مریم» در جشنواره فیلم فجر دیده شد گفت: مخاطب‌هایی كه علاقه مند بودند به تماشای این فیلم نشستند كه بیشتر حاصل دعوت خودم بود و بعد از جشنواره هم در نمایش های دیگر ادامه پیدا كرد ولی افتتاح بخش نوعی تجربه در جشنواره امسال اتفاق خوبی بود كه در جشنواره فیلم فجر لازم بود اما نحوه اجرای بخش نوعی تجربه فاجعه و توهین آمیز بود و ای‌كاش انجام نمی‌شد، حضور این بخش هیج دستاوردی را به دنبال نداشت. امیدوارم گروه «هنر و تجربه» هم مثل بخش نوعی تجربه نشود كه یك ایده خوب تبدیل به فاجعه شود.

لطفی درباره آماده سازی مواد تبلیغاتی گفت: پوستر و تیزر را برای جشنواره آماده كرده بودیم و در زمان اكران احتمالا نیاز به ساخت دوباره آنها باشد.

داستان این فیلم در مورد مرتضی حسینی مستند ساز است که در سال ۱۳۸۷ در پی حادثه‌ای در جاده‌ایی دور افتاده به کما می‌رود و همسرش مریم شریفی ناپدید می‌شود. او به همراه دوستش مجید شکری و یاسر جعفری در حال ساخت فیلمی مستند پیرامون نیروهای ماورایی بودند کما رفتن مرتضی سر آغازی است برای ....

در «روایت ناپدید شدن مریم»، رضا بهبودی در نقش (مرتضی حسینی)،مجید شکری(در نقش مجید شکری)،یاسر جعفری(در نقش یاسر جعفری)،صدف بهشتی(در نقش مریم شریفی)،افسانه ناصری،ملیسا ذاکری،آمنه سرابییان،مهدی حسینی نیا،میثم شاهدی،فوژان قبادیان و....  دکتر افشین یداللهی در نقش روانپزشک یداللهی نقش آفرینی می کنند.

عوامل این فیلم عبارتند از :کارگردان:محمدرضالطفی/ نویسندگان:محمدرضالطفی،امیرنوروزخانی/ مدیرفیلمبرداری:حسین کندری/ طراح چهره پردازی:پدرام زرگری/ مدیر صدا:نادرعلیمردانی/ موسیقی:آرمین رهبر/ تدوین:امیرنوروزخانی،بابک قائم/ طراح صحنه:حسین کندری/ طراح لباس:شبنم شاهی/ دستیار اول کارگردان:مجید فاضلی/ دستیار دوم کارگردان:صادق اسفندیاری/ منشی صحنه:نسیم حیاتی/ مدیرتولید:سعید دلیری/ مدیرتدارکات:رضاحسین زاده/ مشاور امور رسانه ای:نگار حسینی/ تهیه کننده: مرتضی شایسته

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.