دوشنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۹

در گفتگو با سینماپرس؛

شاه‌حسینی: «به کودکان شلیک نکنید» فیلم پربازیگری است/ 10 دقیقه از «زیباتر از زندگی» کوتاه شد

انسیه شاه حسینی*

سینماپرس: کارگردان فیلم «به کودکان شلیک نکنید» ضمن اعلام اینکه فیلم بسیار پر بازیگر است در مورد فیلم دیگری که آماده اکران دارد اضافه کرد: 10 دقیقه از «زیباتر از زندگی» کم شد تا فیلم ریتم بهتری پیدا کند.

بنابراین گزارش، این کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در مورد آخرین اخبار از فیلم سینمایی «به کودکان شلیک نکنید» اظهار داشت: تا کنون ۹۰ درصد از نگارش این کار به پایان رسیده است و با دقت و وسواس زیادی مشغول نگارش فصل پایانی این کار هستم.

کارگردان «غروب شد بیا» تصریح کرد: قرار است پس از حرص و نهایی کردن فیلمنامه، درخواست پروانه ساخت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی داشته باشیم و روند کارمان به شکلی است است که به محض صدور پروانه ساخت نیمه اول سال این کار را کلید خواهیم زد تا بتوانیم این کار را در جشنواره فیلم فجر داشته باشیم.

کارگردان «پنالتی» در ادامه در مورد انتخاب بازیگر نیز گفت: «به کودکان شلیک نکنید» برخلاف دیگر فیلم هایم، فیلم پربازیگری است اما من به بازیگر اصلی فکر نکردم و تنها به دنبال خلق شخصیت های اصلی داستان هستم و پس از اتمام نگارش و در مرحله پیش تولید به بازیگر آن فکر خواهم کرد.

شاه حسینی در مورد ویژگی های کار خود گفت: این فیلم به لحاظ تعدد لوکیشن و حجم صحنه های جنگی، کار سخت و دشواری است و سعی می کنیم یک فیلم متفاوت جنگی را در جشنواره فیلم فجر ارائه دهیم.

وی  در مورد اکران «زیباتر از زندگی» نیز گفت: حدود ۱۰ دقیقه از فیلم کم شده است تا کار ریتم بهتری بگیرد و بعد از آن کارهای لابراتواری روی کار انجام شده است و ما کار را تحویل آقای سیدزاده دادیم و امیدواریم بتوانیم این کار را در زمان مناسب اکران کنیم.

بنابراین گزارش، حامد کمیلی، محمود پاک نیت، قربان نجفی، مهوش صبرکن، سید جواد طاهری در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

بر اساس این گزارش، فیلم سینمایی «زیباتر از زندگی» داستان شهید علم الهدی و رزمندگانی است که در عملیات نصر حضور داشتند، این عملیات توسط ارتش در اوایل جنگ در منطقه جنوب اهواز در دشت آزادگان انجام شد.

فیلم های «غروب شد بیا»، «شب بخیر فرمانده» و «پنالتی» در کارنامه انسیه شاه حسینی به ثبت رسیده است.

بنابراین گزارش، این فیلم توانست در بخش جلوه های ویژه میدانی سیمرغ سی و یکمین جشنواره فیلم فجر و همچنین جایزه ملی را دریافت کند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.