دوشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

تولید یک مستند با موضوع شهید دیالمه؛

شعبانی:«قرارهای بی قرار» مجیزگویی برخی افراد مشابه برنامه‌های تلویزیون نیست

شهید عبدالحمید دیالمه*

سینماپرس: محمدعلی شعبانی مستندساز ضمن اعلام خبر تولید مستند «قرارهای بی‌قرار» و بیان اینکه فیلم در جایگاه قضاوت شهید دیالمه نیست عنوان کرد: «این مستند مجیزگویی برخی افراد مشابه برنامه های تلویزیونی نیست و در قسمت هایی از آن به طور صریح اشتباه افراد حتی خود شهید دیالمه را بدون هیچ ابایی بیان می کند.»

بر پایه این گزارش، مستند سیاسی شهید عبدالحمید دیالمه با عنوان «قرارهای بیقرار» به کارگردانی محمدعلی شعبانی و تهیه کنندگی پژمان لشگری‌پور و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس در مرحله تصویربرداری است. این مستند ۴۰ دقیقه ای در رابطه با زندگی سیاسی شهید عبدالحمید دیالمه است که در سن ۲۵ سالگی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی می شود.

این مستند در حال حاضر در مرحله تصویربرداری است که کارگردان آن امیدوار است تا بتواند آن را در جشنواره سینما حقیقت رونمایی کند.

محمد علی شعبانی کارگردان این مستند در گفت و گو با سینماپرس گفت: شهید دیالمه در جریان حذب جمهوری فردی پرشور و پیشتاز بوده که گاهی هم دچار هیجاناتی می شده و خیلی از مواقع این هیجانات گریبان بسیاری از آدم ها را گرفته است.

وی ادامه داد: «در این مستند آن اتفاقی که افتاده بدون هیچ دروغ و بزرگنمایی از آغاز که در مشهد بوده و تا پایان که شهادت دیالمه در هفت تیر و در سالن اجتماعات حزب جمهوری اسلامی بوده، روایت می شود.»

این مستندساز با بیان اینکه دیالمه جوان فعالی بوده و فعالیت های اساسی را به لحاظ سیاسی در دوران حیات خود انجام داده است از نیت خود برای ساخت این مستند صحبت کرد و گفت که قصد او نقالی یکی از هزاران قصه ای است که روی زمین مانده است و گفته نشده است.

وی اضافه کرد: «با ساخت این مستند به دنبال الگوسازی نیستم به این دلیل که فیلم اگر قدرت داشته باشد قطعا تاثیرگذار خواهد بود.»

شعبانی در ادامه به شخصیت‌پردازی شهید دیالمه پرداخت و بیان کرد دیالمه یک نابغه پرسشگر بود که از همه سوال داشته و سعی می‌کرده که از همه انتقاد کند. وی در مسیری که فعالیت داشته است که احساس مسئولیت می‌کند بنابراین با بنی صدر، بازرگان، میرحسین موسوی درگیر می شود و در نهایت در ۲۷ سالگی به شهادت می رسد.

وی یادآور شد: «برای رعایت کردن عدالت در ساخت این مستند هم پای صحبت اصلاح طلبان و هم پای صحبت اصولگرایان نشستیم و فرجام فیلم به نفع تاریخ ایران است.»

محمدعلی شعبانی در ادامه این گفت و گو به ساخت یک مستند اجتماعی با عنوان «آنالوگ عاشقانه» اشاره کرد و گفت: «این مستند راجع به زندگی دو پیرمردی است در بندر انزلی زندگی می کنند، یکی از آن ها یک آپاراتچی است که با آمدن سیستم دیجیتال کار خود را از دست داده و حال با تعریف کردن داستان فیلم ها پول در می آورد. دیگری هم یک عکاس پزشک قانونی است که سال ها مردم به خاطر این که او عکاس مرده ها بوده جلوی دوربین او نمی روند.»

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.