یکشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰

جواد جباری: مستندهای جدید راهیان‌نور در دست تولید است

جواد جباری رئیس بنیاد فرهنگی روایت*

سینماپرس:جواد جباری مدیر عامل بنیاد فرهنگی روایت گفت: «مستندهایی در مورد راهیان نور در دستور کار است. مستندسازان در ایام نوروز با تعامل گروه‌های نخبه که از نقاط مختلف به این مناطق آمده بودند، مجموعه تصاویری را جمع‌آوری کرده‌اند.»

بنابر این گزارش، وی در مورد فعالیت‌های این بنیاد در موضوع راهیان نور گفت: «عمده‌ترین فعالیت موسسه فرهنگی هنری روایت در بحث راهیان نور تولید مستند توسط گروه روایت فتح است که تعدادی از این مستندها سال گذشته تحت عنوان "راهیان نور دانش آموزی" تولید و پخش شد. مستندهای دیگری نیز در دستور کار است. مستندسازان در ایام نوروز که اوج حضور مردمی در مناطق عملیاتی بود با تعامل با گروه‌های نخبه که از نقاط مختلف به این مناطق آمده بودند، مجموعه تصاویری را جمع‌آوری کرده‌اند. این مستندسازان در حال حاضر مشغول طراحی، برنامه‌ریزی و تدوین این مجموعه‌ها هستند.»

وی افزود: «گروه‌های مستندساز و گزارشگر معمولا در ایام ویژه مستندهای زیادی از مناطق عملیاتی و همچنین زیارتگاه‌های شهدا تولید می‌کنند که تابحال کارهای قابل قبول و خوبی در این رابطه ساخته شده است اما رسالت ما در موسسه فرهنگی هنری روایت متفاوت از کارهایی است که تا کنون در خصوص راهیان نور تولید و پخش شده است. هدف ما در موسسه فرهنگی هنری روایت این است به لایه‌های عمیق‌تری از این حرکت و اتفاقاتی که در راهیان نور رخ می‌دهد، بنگریم.»

جباری در ادامه تصریح کرد: «با توجه به عنایتی که مقام معظم رهبری نسبت به اصل حرکت فرهنگی راهیان نور دارند، در کل می‌توان گفت مستندات بسیارخوبی تا به حال توسط مراکز مختلف از جمله بسیج و سازمان‌های دیگر همچون رسانه ملی، رسانه‌های مکتوب و غیر مکتوب ساخته شده که راهیان‌نور را تبدیل به یک فرهنگ کرده است. درحال حاضر تمامی افراد در کشور حتی اگر در مناطق عملیاتی حضور پیدا نکرده باشند، نسبت به راهیان نور اطلاعات خوبی دارند. البته ناگفته نماند خود این مستندها و برنامه‌های تلویزیونی باعث حضور گسترده ترمردم در این مناطق شده است که تبعات و اثرات فرهنگی آن رابه مرور خواهیم دید.»

مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت خاطر نشان کرد: «بنده به دلیل سفرهای کاری و شخصی که درمناطق عملیاتی داشتم نظاره گر حس و حال عجیب مردم در این فضا بوده‌ام احساسی که در بین هر یک از این افراد بسیار متفاوت بود. زیرا تمام افراد از مخزنی که در این فضا وجود دارد به یک شکل برداشت نمی‌کنند این برداشت‌ها به شناخت افراد، آگاهی‌ها، ظرفیت و همچنین معنویتی که در وجود افراد است، بستگی دارد اما آنچه در کلیت اردوهای راهیان نور وجود دارد این است که این فضا زائرین را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، که مشابه این اتفاقات در وقایع و همچنین دلنوشته‌های زائرین که بیان کننده تاثیر بسیار مثبت این اردوها است دیده می‌شود.»

وی در خصوص اردوهای راهیان نور اظهار داشت: «راهیان نوری که به صورت اردویی برگزار می‌شود برخلاف ایامی که بصورت عمومی مردم به مناطق عملیاتی مراجعه می‌کنند اعزام‌های هدفمندی هستند که با برنامه‌ریزی‌های حساب شده‌تر برای اقشار مختلف خصوصا دانش آموزان، دانشجویان، هنرمندان، اساتید و همچنین معلمین برگزار می‌شود این اردوها هم در تاثیرپذیری و هم در تاثیرگذاری بسیار نقش‌آفرین است.»

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.