شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۳

از روز 10 اردیبهشت؛

مستند «نینجای ایرانی» در بخش رسمی جشنواره هات داکس کانادا روی پرده می‌رود

مستند نینجای ایرانی*

سینماپرس: با افتتاح بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی مستند «هات داکس» کانادا، فیلم مستند «نینجای ایرانی» به کارگردانی مرجان ریاحی روی پرده می‌رود.

بر پایه این گزارش، بیست و یکمین دوره جشنواره بین المللی فیلم مستند «هات داکس» از روز ۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ در شهر تورنتو کانادا گشایش یافت و فیلم مستند «نینجای ایرانی» ساخته مرجان ریاحی به عنوان تنها نماینده سینمای ایران، در روزهای ۱۰، ۱۱ و ۱۲ اردیبهشت ماه، در بخش مسابقه مستندهای کوتاه این جشنواره معتبر روی پرده خواهد رفت.

در این بخش، کارگردانان ۳۳ فیلم مستند از کشورهای مختلف دنیا برای کسب جایزه بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره و جایزه ویژه تماشاگران، به رقابت با هم می پردازند. مراسم اختتامیه جشنواره هات داکس هم عصر چهاردهم اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد.

گفتنی است؛ در فیلم مستند «نینجای ایرانی» مشکلاتی که زنان ایرانی برای پرداختن به ورزش رزمی «نینجوتسو» با آن درگیر هستند، از زبان خاطره جلیل زاده (نخستین ورزشکار زن این رشته رزمی) روایت می شود. از دیگر عوامل تولید این فیلم هم می توان به مهناز محمدی (تصویربردار)، علی علوی (صدابردار)، اسماعیل منصف (تدوینگر)، مرضیه ریاحی (دستیار کارگردان و برنامه ریز)، شهلا مینوچهر و مهدی احمدی (تولید) اشاره کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.