جمعه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۳

به کارگردانی روح الله حجازی

تصویربرداری «سبز به رنگ زمرد» به اتمام رسید

روح اله حجازی در نشست فیلم «زندگی مشترک آقای محمودی و بانو» در جشنواره فیلم فجر

سینماپرس: تصویربرداری نخستین فیلم از دومین سه گانه سید روح الله حجازی با عنوان «سبز به رنگ زمرد»، محصول مرکز سیمافیلم به پایان رسید.

بر پایه این گزارش، در خلاصه داستان این فیلم با نام قبلی " فیروزه " آمده است: جنگ چند سالی است که  به پایان رسیده است و مادر پیری در خانه اش بالای تپه مشرف به روستا و در کوران زمستان سوزناک در انتظار بازگشت فرزند مفقود الاثرش است. اتاق، وسایل و حتی مغازه پسرش را در روستا نگه داشته به امید آن روز که پسرش باز گردد. او به همین نیت چندین سال است که روضه ای برپا می کند و نذر می کند تا فرزندش به آغوشش برگردد. اما بارش برف زیاد و بسته شدن جاده مانع از ادای نذرش می شود. او نگران ادای دین اش است که از سوی مداح در راه مانده کسی خودش را به مجلس روضه پیرزن می رسانداما...

تصویربرداری این فیلم در روستایی با نام «فیل بند» در ارتفاعات شهرستان بابل پس از 30 جلسه به پایان رسید و تدوین آن به زودی آغاز می شود.

رابعه مدنی ،رحمان باقریان ،علیرضا جعفری و مروارید کاشیان بازیگران این تله فیلم هستند.

عواملی که در تولید این پروژه همکاری دارند عبارتند از: نویسنده و کارگردان: سید روح الله حجازی ، تهیه کننده و مدیر تولید: هادی علیمحمدی ، مدیر تصویربرداری: امیر موسوی، تدوین و طراح صحنه و لباس : سید روح الله  حجازی صدابردار: شهرام متولی باشی، طراح چهره پردازی: محمود اسماعیلی، عکاس : مهدی آشنا.

گفتنی است قسمت دوم این سه گانه با نام «سپید به رنگ مروارید» داستان زندگی مادر یک جانباز است که فرزندش زندگی نباتی دارد. قسمت سوم این سه‌گانه با نام «سرخ به رنگ عقیق» نیز داستان مادر شهیدی است که هیچ عکسی از فرزندش ندارد و به دنبال عکسی از فرزند شهید خود می‌گردد.

حجازی پیش از سه گانه " سپیده" ، " سایه " و " ستاره" را برای سیمافیلم کارگردانی کرده است.

" سبز به رنگ زمرد" در گروه معارف، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم تهیه می شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.