چهارشنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳

برای نخستین بار؛

شاهین فرهت راز قطعه آلبوم «کانتات حافظ» آشکار می‌کند

کانتات حافظ

سینماپرس: آلبوم سمفونی «کانتات حافظ» اثر شاهین فرهت یکشنبه هفتم اردیبهشت ساعت 16 درفرهنگ سرای ارسباران نقدو بررسی شده و راز یکی از قطعات این آلبوم که سال ها در سکوت مانده توسط دکتر فرهت آشکار می‌شود.

بنابر گزارش خبرنگار سینماپرس، فرهت در این نشست نقد و بررسی یکی از قطعات آلبوم «کانتات حافظ» را که مدت آن 12 دقیقه است پخش خواهد کرد. این قطعه برای اولین بار پیش از انقلاب زمانی که فرهت 30 ساله در مقابل نوعلی برومند در تالار وحدت اجرا کرد که برومند در مورد این قطعه صحبت هایی کرد که چون رازی سر به مهر تا کنون فاش نشده و در این نشست فاش خواهد شد.

در این نشست رضا مهدوی، شاهین فرهت، دکتر هومان اسعدی، امیر مهیار تفرشی پور و سید علیرضا میرعلی نقی به نقد و بررسی این آلبوم خواهند پرداخت.

شاهین فرهت از پنج سالگی فراگیری موسیقی را آغازکرد و در سیزده سالگی پیانو نواخت . وی پس از قبولی در رشته کارشناسی موسیقی دانشگاه تهران برای  ادامه تحصیل به آمریکا رفت وموفق به اخذ مدرک کارشناسی آهنگسازی از دانشگاه نیویورک شد.

وی آهنگ سازی را نزد «ازرا لدرمن» آهنگساز مطرح آمریکایی فراگرفت وبا ارایه  تز دکترای خود با عنوان" آهنگ سازان ایرانی" دررشته آهنگ سازی  از دانشگاه استراسبورگ فرانسه به اخذ دکترا نایل آمد.

فرهت از سال 1355 درسمت مدرس و رییس دانشکده موسیقی دانشگاه تهران  ، مدرس و استاد آکادمی موسیقی ایران در سوئد فعالیت دارد.

سمفونی های خیام، دماوند، ایران، امام رضا (ع )، خلیج فارس، ایثار، پیامبر و تهران از ساخته های این موسیقیدان برجسته است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.