چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳

با فیلمنامه حسین مهکام؛

کارگردان «حنانه» اولین فیلم بلند خود را می‌سازد

فیلم حنانه

داریوش غذبانی کارگردان فیلم کوتاه «حنانه» اولین ساخته بلند خود را با نوشته حسین مهکام جلوی دوربین خواهد برد.

داریوش غذبانی، کارگردان فیلم های کوتاه در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود، اظهار داشت: همچنان فیلم کوتاه «حنانه» را به جشنواره های  مختلف خارجی ارسال می کنیم.

وی در ادامه افزود: فیلم کوتاه «حنانه» در چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم رادیو سیتی پذیرفته شده است و این جشنواره در شهر والنسیا برگزار می شود، قرار است این فیلم 28 آوریل در این فستیوال اکران شود.

غذبانی در ادامه در مورد سایر فعالیتهایش، افزود: قرار بود برای اولین ساخته بلندم فیلم «پارکینگ» را بسازم که به توافق نهایی نرسیده ایم.

وی در ادامه افزود:  در حال حاضر حسین مهکام در حال نگارش اولین کار بلند سینمایی ام با نام موقت «شخص ثالث» است که قظعاً نام کار تغییر خواهد کرد.

غذبانی در ادامه توضیح داد: قرار است 15 اردیبهشت فیلمنامه ای این کار به اتمام برسد تا ما برای صدور پروانه ساخت این کار اقدام کنیم.

وی در ادامه در مورد موضوع، لوکیشن و مدت زمان فیلمبرداری این کار توضیح داد:  فیلمنامه «شخص ثالث»، یک درام اجتماعی دارد که بیشتر معضلات جوانان امروز را مطرح می کند، داستان این فیلم در تهران اتفاق می افتد و مدت زمانی که برای آن در نظر داریم تقریباً صد دقیقه است.

بنابراین گزارش، فیلم کوتاه «حنانه» داستان تک‌تیرانداز عراقی است که در ساختمانی در خرمشهر به کمین نشسته و رزمندگان ایرانی را به شهادت می رساند. او قصد دارد یک پرستار ایرانی، یک رزمنده، یک زن عرب و یک دختر بچه را به شهادت برساند اما...

عوامل سازنده این فیلم عبارتند از:

 کارگردان: داریوش غذبانی، مدیر فیلمبرداری: روزبه رایگا، صدابردار و صداگذار: حسین شبانکاره، تدوین: نقی نعمتی، دستیار کارگردان: مهدی انصاری ، صادق رسولی، دستیار فیلمبردار: فرزین ابراهیمی، مدیر تولید: احسان بینا، تدارکات: مجتبی عیوضی، مشاور نظامی: عبدالرحمن برزگر، حسین بنی اسد، بازیگران: عباس باروتی، هدی نوری زاده، ابتسام بغلانی، مهدیه هاشم مطوری، یوسف یزدانی، احلام محسنی و جمانه براجعه به سفارش انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس.

 برپایه این گزارش، فیلم کوتاه «حنانه» موفق به دریافت چندین جایزه بین المللی شده است از جمله آن می توان به جایزه بهترین کارگردانی از جشنواره مسرر بارسلونا، جایزه بهترین فیلمبرداری از جشنواره سانفرانسیسکو، جایزه بهترین تدوین از جشنواره دیچی مینوتی شهر سیسانو، جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم چشم سوم هندوستان، جایزه بهترین فیلم از جشنواره فیلم کوتاه تهران، دیپلم افتخار از جشنواره کودک و نوجوان اصفهان، دریافت نشان صلیب سرخ از جشنواره فیلم رشد، همچنین این فیلم در جشنواره های عمار، پروین اعتصامی، شمسه، رشد و تسنیم در سال 92 شرکت کرده است.

بنابراین گزارش، داریوش غذبانی فیلمساز اهل بوشهر ، فارغ التحصیل دانشگاه سینما و تئاتر سوره اصفهان است و تا کنون  15 فیلم کوتاه ساخته است که از جمله آنان میتوان به امید، وصال، تنفس مصنوعی، آن شب و ... اشاره کرد. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.