سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

با سیمرغ‌داران سی‌و‌دومین فیلم فجر

صداگذار فیلم «چ»: با صدای بلند می‌گویم «ما می‌توانیم»

علویان

علیرضا علویان درباره صدای فیلم «چ» که برابر با استاندارهای جهانی بود گفت:نکته مهمی که در فیلم «چ» اتفاق افتاد این بود که ثابت کردیم در ایران می‌توانیم صدای با کیفیت و استاندارد جهانی برای فیلم طراحی کنیم و این را با صدای بلند می‌گویم «ما می‌توانیم».

به گزارش خبرنگار سینماپرس در سی و دومین فستیوال از فیلم فجر، در بخش بهترین صداگذاری سیمرغ بلورین این دوره به علیرضا علویان برای فیلم «چ» رسید.  علویان امسال با پنچ فیلم «چ»،«امروز»،«طبقه حساس»،«مردن به وقت شهریور» و «ارسال آگهی تسلیت به روزنامه» در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور پیدا كرد.

 علویان در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: نکته مهمی که در فیلم «چ» اتفاق افتاد ثابت کردیم که در ایران می توانیم صدای با کیفیت و استاندارد جهانی برای فیلم طراحی کنیم و این را با صدای بلند می گویم ما می توانیم.

وی خاطر نشان کرد: برای میکس به هنگ کنگ رفتیم و از تجهیزات آنان استفاده کردیم و فیلم از استاندارد های جهانی چیزی کم ندارد و دقیقا مطابقت می کند.از نظر فهم و شعور و خلاقیت در طراحی صدا شاید جلو تر از خارجی ها هم باشیم و فقط مشکل ما در زمینه تجهیزاتی است که تهیه کردن آن سخت است. اگر دولت این تجهیزات را برای ما فراهم کند به جرات می توانم بگوییم ما هیچ چیزی کم نداریم.

علویان با اشاره به صداگذاری صحنه سقوط هلی‌كوپتر در فیلم «چ» گفت: متر این صدا را در فیلم های سطح جهانی دیدم و تلاش شد كه به واقعیت نزدیك باشد و به نظرم این اتفاق افتاد اما نكته ای كه دوست دارم بگم این است كه من و هم‌صنف هایمان كه در عرصه صدا برای سینمای ایران فعالیت می كنیم به عنوان یك ایرانی به این اعتقاد رسیدیم كه اگر فیلمی جای كار داشته باشد می توانیم اثر را در صدا هم به استانداردهای جهانی نزدیك كنیم و حتی از آنها هم بهتر شود، اگر به لحاظ تجهیزات کاستی داشته باشیم اما از نظر نوع خلاقیت و فن صدا چیزی كم نداریم و به جرأت می گویم كه بیشتر هم داریم.

وی ادامه داد: این فیلم از روز بیست و پنجم تا بیست و هفتم مرداد ۱۳۵۸ زندگی شهید چمران را روایت کرده است. فریبرز عرب‌نیا، سعید راد، مریلا زارعی، بایک حمیدیان،محمدمهدی سلانی، امیررضا دلاوری و اسماعیل سلطانیان در این فیلم به ایفای نقش پرداخته اند.

نظرات

  • ۱۳۹۲/۱۱/۲۹ - ۱۴:۴۸
    0 0
    افتتاحیه اکران های دانشگاهی فیلم "چ" همراه با تجلیل از ابراهیم حاتمی کیا و بابک حمیدیان و مریلا زارعی با حضور مهندس چمران و همسر شهید وصالی چهارشنبه 30 بهمن در تالار فردوسی دانشگاه تهران ساعت 14 جهت حضور دوستان رسانه ای با شماره 09302126461 تماس بگیرید

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.