یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰

با نگاهی به اقوام ایرانی؛

غلامرضا نعمت‌پور مستندی در رابطه با موسیقی خطه لرستان می‌سازد

غلامرضا نعمت پور

برگزیده بخش مستند سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر از ساخت مستندی در رابطه با موسیقی اقوام لرستان خبر داده و گفت واین مستند در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد.

غلامرضا نعمت پور از برگزیدگان بخش مستند سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با فعالیت های آتی خود عنوان کرد: در تدارک ساخت مستندی در رابطه با موسیقی لرستان هستم که این مستند در حال حاضر در مرحله تحقیق و نگارش قرار دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه در رابطه با لرستان تاریخ مکتوب وجود ندارد و بیشتر اطلاعات ما به صورت شفاهی است، مردم لرستان از گذشته بسیاری از حوادث و اتفاقاتی که برایشان رخ می دهد به صورت موسیقی درآورده و آنها را روایت می کنند، برای مثال در موسیقی حماسی خود بسیاری از جنگاوری ها و دلاوری های خود را روایت می کنند از همین منظر موسیقی اهمیت بالایی در روایت برخی از حوادث تاریخی این منطقه ایفا می کند.

این مستند ساز تصریح کرد: توجه به فرهنگ و آداب رسوم مناطق ایران از اهمیت بالایی برخوردار است و باید نسبت به حفظ و معرفی این فرهنگ ها به صورت جدیتری اقدام کرد، این مستند نیز با چنین دیدی و در جهت موسیقی لرستان که بسیار غنی نیز است تولید خواهد شد.

این مستند ساز که در بخش پژوهش مستند سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر موفق به دریافت سیمرغ شده است، خاطر نشان کرد: پژهش یکی از مهمترین ارکان یک فیلم مستند را تشکیل می دهد از همین رو در مسیر ساخت این مستند که در رابطه با موسیقی لرستان است باید با دقت و براساس یک پژهوش دقیق کار خود را پیش ببرم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.