جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۳

نشست مطبوعاتی فیلم «ردکارپت» برگزار شد؛

رضا عطاران: تصویر ایرانیان در «ردکارپت» تمسخر آمیز نیست/ فیلم را برای حضور در کن ارائه کرده‌ایم

 نشست خبری فیلم «رد کارپت» در جشنواره فیلم فجر

نشست رسانه ای فیلم سینمایی رضا عطاران در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر برگزار شد. عطاران در این نشست عنوان وی با اشاره به نوشتن این فیلم‌نامه «ردکارپت» گفت: در ابتدا فقط یک ایده کلی شکل گرفت و باقی ماجرا را به صورت اتفاق‌هایی که برای‌مان می‌افتاد می‌نوشتیم.کرد: تصویر ایرانیان در «ردکارپت» تمسخر آمیز نیست.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، نشست مطبوعاتی فیلم «ردکارپت» با حضور رضا عطاران (کارگردان)، احمد احمدی‌ (تهیه‌کننده)، سعید توکلی (تدوینگر)، امیر نوری و سوسن پرور (بازیگران) در تالار سعدیِ برج میلاد برگزار شد.

در ابتدای این نشست رضا عطاران در رابطه با ایده شکل گیری این فیلم سینمایی عنوان کرد:  از دو سال پیش این ایده برای یک فیلم کوتاه از سوی احمد احمدی تهیه‌کننده شکل گرفت و در نهایت با مشورت هایی که صورت گرفت به این نتیجه رسیدیم که داستان کشش ساخت یک فیلم بلند را دارد. قصه این فیلم کاملاً واقعی است.

عطاران در رابطه با حضور خود به عنوان بازیگر در این فیلم بیان کرد: از آنجا که خودم تمامی این مراحلی که در فیلم است را گذرانده‌ام به همین دلیل با این نقش بیگانه نبوده و با آن ارتباط برقرار کردم، یادم می آید که در گذشته ساعت ها در صف بودم تا یک امضا از خسرو شکیبایی بگیریم. این تجربیات به من کمک کرد تا با نقشم به خوبی ارتباط برقرار کنم.

وی در رابطه با حضور و نمایش «ردکارپت» در کن گفت: فیلم برای نمایش در کن ارائه شده است و ما به دلیل اینکه این فیلم در شهر کن فرانسه ساخته شده است تمایل داریم که به عنوان نماینده ایران در فستیوال کن سال آینده حضور داشته باشد. به نظرم تصویر ایرانیان در «ردکارپت» به هیچ وجه به صورت تمسخر‌آمیز ارائه نمی‌شود و همانطور که در فیلم دیدید فضاهای شوخی فیلم برای همه در کشورهای مختلف یکی است.

این کارگردان در رابطه با نوع روایت داستان در «ردکارپت» گفت: در ابتدا فقط یک ایده کلی شکل گرفت و باقی ماجرا را به صورت اتفاق‌هایی که برای‌مان می‌افتاد می‌نوشتیم و در واقع زنجیره ای از حوادث مستند و از پیش نوشته شده در کنار هم در این فیلم حرکت می کردند. یکی از ویژگی‌های «ردکارپت» این است که در آن ۲۰۰ نفر برای نقش‌های کوتاه و بلند جلوی دوربین می‌روند اما فقط ۶ نفر از آنها می‌دانند که در حال بازی کردن هستند و بقیه همه به صورت مستند ارائه می‌شود.

عطاران در رابطه با ممیزی در فیلم و همچنین زمان کم آن گفت: هیچ چیزی از فیلم‌ کم نشده و در مورد ممیزی برای اکران فیلم نیز باید بگویم که من خودم به ممیزی وارد هستم و فکر نکنم که فیلم دچار آن شود.

این کارگردان خاطر نشان کرد: استفاده از اسامی مانند جناب آقای سلحشور و همچنین آقای فرهادی اصلاً به صورت هدف مطرح نبوده بلکه همانطور که در فیلم دیدید ما اسامی بسیاری از افراد را به کار بردیم.

احمد احمدی تهیه‌کننده فیلم، در رابطه با ایده فیلم عنوان کرد: حضورم در سال ۲۰۱۰ در جشنواره کن منجر به این شد که ایده ساخت این فیلم به وجود بیاید و در نهایت با توافق با عطاران تصمیم به ساخت این فیلم گرفتیم. من چون قبلاً در جشنواره کن حضور داشتم با موقعیت جغرافیایی این شهر به خوبی آشنا بودم به همین علت بخشی از فیلمبرداری با مجوز و بخش عمده بدون مجوز و مستندگونه فیلم‌برداری شد. این فیلم در حدود ۱۵ روز فیلمبرداری در فرانسه و هشت روز در تهران فیلمبرداری شد. هزینه فیلم نیز حدود ۵۰۰ میلیون تومان بود.

این تهیه کننده در رابطه با نوع تصویربرداری فیلم بیان کرد: بیشتر فیلم با یک دوربین گرفته شده است و در برخی مواقع از دو دوربین هم استفاده شده است، باید بگویم کل فیلم «ردکارپت» با دو دوربین فیلم‌برداری و با دو لامپ ۱۰۰ وات نورپردازی شده است.

امیر نوری و سوسن پرور نیز با اظهار خوشحالی از ایفای نقش در فیلم سینمایی «ردکارپت» این فیلم را فیلمی موفق خواندند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.