دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱

با فیلمسازان در برج میلاد/

علی زمانی عصمتی: مسائل انسانی، مهمترین دغدغه من در فیلمسازی است

علی زمانی عصمتی

کارگردان فیلم سینمایی «شیفتگی» در سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در رابطه با این فیلم که در بخش سودای سیمرغ حضور دارد بیان کرد: در این فیلم انسان و فردیت او مهم است و باید یویم مهمترین دغدغه من در حوزه فیلمسازی مسائل انسانی است.

علی زمانی عصمتی در کاخ سی و دومین جشنواره بین المللی فیلم فجر در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس عنوان کرد: امسال با فیلم سینمایی «شیفتگی» در بخش سودای سیمرغ جشنواره فیلم فجر حضور دارم، داستان این فیلم در مورد زنی به نام شایسه است که سالهاست زنانگی خود را فراموش کرده است و در این فیلم اساس اتفاقاتی که برایش رخ می دهد و آشنایی با یک دختر جوان زندگی اش دچار تحول می شود.

 

وی ادامه داد: این فیلم در یک تقسیم بندی دقیق ضمن اینکه یک فیلم اجتماعی است بیشتر شخصیت محور بوده و موقعیت یک فرد خاص در اجتماع و فردی متفاوت با دیگرانی که در یک جامعه شبیه به یکدیگر هستند بنابراین می توانم بگویم فردیت در این فیلم اهمیت زیادی دارد.

 

این کارگردان تصریح کرد: دغدغه من در حوزه فیلمسازی مسائل انسانی است. وقتی انسان در تنهایی است، مسائل درونی و زمانی که در خانه است مسائل خانوادگی و زمانی که وارد جامعه می شود مسائل اجتماعی مامطرح می شود و همه این موارد دغدغه ی انسانی بودن را مطرح می کند و برای من نیز همیشه مسائلی که به انسان مربوط می شود جذاب بوده است.

 

زمانی عصمتی در رابطه با جشنواره فیلم فجر عنوان کرد: در جشنواره امسال اسامی خیلی خوبی از کارگردان ها وجود دارد و فیلمسازانی از نسل های مختلف در جشنواره حضور دارند که نوید یک جشنواره خوب را به ما خواهند داد اما امیدوارم نقطه مقابل آن اتفاق نیافتد یعنی ما با خوشبینانه ترین حالت وارد جشنواره شده اما در ادامه متوجه شویم که فیلم ها کیفیت مطلوب را ندارند و متوجه شویم که شتاب زدگی فیلمسازان برای اینکه دولت عوض شده است و بگویند که ما می توانیم فیلم بسازیم به سینما لطمه زده باشد که در چند روز آینده متوجه خواهیم شد که جشنواره سی و دوم جشنواره پرباری است یا خیر.

 

کارگردان فیلم سینمایی «شیفتگی» تصریح کرد: من امیدوارم امسال داوران براساس آنچه داخل فیلم است و نه براساس نام فیلمساز، فیلم ها را قضاوت کنند.موفقیت یک جشنواره به چند عامل فیلم خوب، نمایش خوب و داوری خوب بستگی دارد. 

 

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.