جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۳

با موضوع زندگی نوجوانان کانون اصلاح و تربیت

اسکویی مستند «ماه سرخ» را کلید می زند

مهرداد اسکویی

مهرداد اسکویی از ساخت مستندی با عنوان «ماه سرخ» خبر داد و گفت: «ماه سرخ» آخرین مستند از سه گانه ای در رابطه با نوجوانانی است که در کانون اصلاح و تربیت زندگی می کنند.

مهرداد اسکویی، مستندساز، در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس با بیان اینکه در حال حاضر در تدارک تولید مستندی با عنوان «ماه سرخ» است، بیان کرد: «ماه سرخ» در رابطه با دختران زیر ۱۸ سال است که در کانون اصلاح و تربیت زندگی می کنند. این مستند در پی موفقیت دو مستند قبلی من با نام های «روزهای بی تقویم» و «آخرین روزهای زمستان» تولید می شود و در حقیقت آخرین سه گانه در رابطه با نوجوانانی است که در کانون زندگی می کنند.تحقیقات ما برای تولید مستند «ماه سرخ» در حال حاضر انجام شده است و ما هم اکنون در انتظار دریافت مجوز برای ساخت این مستند هستیم. در صورت دریافت مجوز تا پایان سال جاری تولید آن را آغاز خواهم کرد.

 

این مستندساز در رابطه با فضای مستند «ماه سرخ» تصریح کرد: در این مستند به رویاها و آرزوها، و زندگی روزمره دختران نوجوانی که در کانون زندگی می کنند پرداخته می شود و بزرگترین سوال من این خواهد بود که چرا این افراد در آنجا حضور دارند، هدف از تولید این مستند نیز آگاهی بخشی و همچنین بیان مشکلات این افراد با یک نگاه انسانی است.

 

اسکویی در معرفی عواملی که در مستند «ماه سرخ» به نویسندگی، کارگردانی و تهیه کنندگی خودش تولید خواهد شد، خاطر نشان کرد: اشکان اشکانی؛ مدیر تصویربرداری، فرید دغاغله؛ تدوینگر، پارسا کریمی؛ صدابردار، بابک کریمی؛ مشاور کارگردان، بهزاد نعلبندی؛ مشاور فیلمنامه و رضا ناژفر به عنوان آهنگساز در این پروژه همکاری خواهند داشت.

 

وی با بیان اینکه به تازگی کتاب «حتما عکس دیگری هم هست» با تالیف وی منتشر شده است، در رابطه با این کتاب خاطر نشان کرد: کتاب «حتما عکس دیگری هم هست»، کارت پستال شصت و شش نویسنده مشهور جهان را همراه با شصت و شش روایت از نویسندگان ایرانی همراه دارد، که در ۱۵۶ صفحه منتشر شده است. 

 

اسکویی افزود: چخوف؛ داستایوفسکی؛ تولستوی و دیگر نویسندگان بزرگ جهان در این کتاب به چشم می خورد که افراد سرشناسی از چهره های فرهنگی ایران همانند ناصر فکوهی، مهسا ملک مرزبان، شرمین نادری، پرویز کلانتری و ... در آن متن هایی را نوشته اند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.