یکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۶

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

شاه‌مرادی: اکثر عوامل «پنج شنبه آخر ماه» خانواده شهیدند/ فیلم رکورد فروش پردیس ملت را زد

ماشاء الله شاهمرادی زاده

کارگردان فیلم سینمایی «پنج شنبه آخر ماه» با بیان اینکه این فیلم حاصل یک گروه صمیمی بود و اکثر عوامل این فیلم جزو خانواده شهدا هستند، گفت: فیلم با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کرده است و دیشب فیلم رکورد فروش در پردیس ملت را زد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، فیلم سینمایی «پنج شنبه آخر ماه» به کارگردانی ماشاء الله شاه مرادی زاده و تهیه کنندگی ابراهیم اصغری هم اکنون بر پرده سینماها است. این فیلم برای اولین سال 90 در جشنواره فیلم فجر به روی پرده رفت.

 

کمی به کار بداهه اضافه کردم

 

ماشاءالله شاه مرادی زاده کارگردان این فیلم در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در مورد چگونگی شکل گیری فیلمنامه «پنج شنبه آخر ماه»، اظهار داشت: فیلمنامه این کار توسط محسن علی اکبری به من پیشنهاد شد، قرار بود من فیلم سینمایی «وکیل مدافع» را بعد از پنج سال، بسازم  اما در آن مقطع  مخارج این کار زیاد بود. وقتی فیلمنامه «پنج شنبه آخر ماه» را مطالعه کردم، دیدم عجب پیشنهاد جالبی است، فیلمنامه  توسط جواد اردکانی و ابراهیم اصغری، یکی، دو بار بازنویسی شد و در نهایت خود من هم کمی بداهه به کار اضافه کردم تا فیلمنامه این کار به طور نهایی شکل گرفت.

 

فیلمبرداری «پنج شنبه آخر ماه» دو هفته به طول انجامید

 

وی در ادامه در مورد اینکه چند روز فیلمبرداری این کار به طول انجامید، توضیح داد: از ابتدا قرار بود برای این کار  8 روز فیلمبرداری داشته باشیم که به مشکلاتی برخوردیم  اما فیلمبرداری این کار در نهایت 15 روز به طول انجامید، کار با دوربین 35 گرفته شد و مجتبی رحیمی به عنوان مدیر فیلمبرداری با تحربه،عالی کار کرد.

 

اکثر عوامل «پنج شنبه آخر ماه» جزو خانواده شهدا بودند

 

شاهمرادی زاده در ادامه تصریح کرد: یکی از نکته جالب فیلم سینمایی «پنج شنبه آخر ماه» این بود که اکثر عوامل پشت و جلوی دوربین، جزو خانواده شهدا بودند و این نکته به روند و فضای فیلمبرداری کار کمک شایانی کرد.

 

پنج شنبه آخر ماه

ناراحتم از اینکه ناصر فروغ مرد و «پنج شنبه آخر ماه» را ندید

 

وی در ادامه در مورد اینکه آیا از زمان اکان این فیلم راضی هستید، نیز توضیح داد: من خیلی از مقوله اکران سر در نمی آورم اما خیلی ناراحتم از اینکه «ناصر فروغ» یکی از بازیگران قدیمی سینما که در فیلم ما بازی داشت، مرد و این فیلم را آخر هم ندید و هیچ کس در مورد مرگ وی مطلبی ننوشت.

 

سینما آزادی تا 1 نیمه شب برای «پنج شنبه آخر ماه» بلیط می فروشد/فیلم دیشب رکورد فروش پردیس ملت را شکست

 

بازیگر سریال «دارا و ندار» در ادامه افزود: دوسالی بود که به دنبال اکران این فیلم بودیم و همه گروه تلاش خود را برای اکران این کار انجام دادن تا این فیلم اکران شود تا اینکه روزی بیمه کارآفرین 50 میلیون تومان به ما داد تا بتوانیم تبلیغات خوبی برای فیلم داشته باشیم.آقای سعیدی پور مدیر پردیس آزادی دیروز با من تماس گرفت و می گفت: سینما آزادی برای این فیلم تا ساعت 1 بعد از نیمه شب بلیط فروشی دارد یا هادی منبتی به من زنگ زد و گفت سینما پردیس ملت در تاریخ خود تا کنون یک میلیون تومان نفروخته بود اما دیشب برای این فیلم یک میلیون و 800 میلیون تومان فروخته است.

 

عشق به اهل بیت در تک تک آدم ها وجود دارد

 

وی در ادامه در مورد اینکه پیام فیلم برای مخاطب چیست، اظهار داشت: یک چیزی همواره در ذهنم وجود دارد و آن این است که همه انسان ها در کره خاکی فرزندان آدم هستند و همه در وجودشان عشق و معرفت به اهل بیت می جوشد و اوج این شور در کربلا است.همه ما حسینی هستیم شور حسینی در قلب و روح و جانمان وجود دارد.  لطف خدا شما حال ما شد با یک تیم خوب و حرفه ای توانستیم پیام فیلم که عشق به اهل بیت است را به مخاطب نشان دهیم.

شاهمرادی زاده در ادامه افزود: دیروز در سینما کنار مردم فیلم را دیدم هنگام خروج از سالن دیدم پیرزنی با اعصا از سالن سینما بیرون آمد و وقتی متوجه شد من کارگاردان فیلم هستم به من گفت خوشحالم که فیلمت با وجود اندک ضعف ،پیامش را به مخاطب به خوبی انتقال می دهد.

 

امیدوارم بتوانم «وکیل مدافع» را سال آینده بسازم

 

شاهمرادی زاده در ادامه در مورد اینکه آیا بازهم در سینما کارگردانی خواهد کرد، اظهار داشت: «پنج شنبه آخر ماه» اولین فیلم بلند من است که با دوربین 35 گرفته شد من چند کار کوتاه قبلاً ساخته بودم،

وی در ادامه افزود: من برای فیلم سینمایی «وکیل مدافع»، 5 سال وقت گذاشته ام، امیدوارم بتوانم این فیلم را بعد از عید نوروز راه بی اندازم.

 

پنج شنبه آخر ماه

بعد از اتمام جشنواره فیلم فجر «پنج شنبه اخر ماه» در شهرستان ها اکران می شود

 

وی در ادامه در مورد اینکه آیا فیلم همزمان با تهران در شهرستان ها هم اکران می شود، اظهار داشت: قرار بود این کار صورت بگیرد اما در حال حاضر سینماهای شهرستان ها در حال مجهز شدن به سیستم دیجیتالی  برای پخش فیلم های سی و دومین جشنواره فیلم فجر هستند، بعد از اتمام جشنواره قرار است این فیلم در شهرستان های مشهد، اصفهان، تبریز و ... اکران شود.

شاهمرادی زاده تصریح کرد: در دانشگاه تبریز وقتی این فیلم به نمایش درآمد همه تشویق می کردند و به هیجان درآمده بودن و معلوم بود که پیام جاری در دل فیلم را گرفته اند، نمایش این فیلم در تبریز و به شور و هیجان درآمدن مردم برایم خیلی جالب بود.

 

صمیمت گروه یکی از نکات مثبت «پنج شنبه آخر ماه» بود

 

شاهمرادی زاده در ادامه افزود: نکته جالب این کار صمیمت گروه بود در حالی که حدود دو سال از ساخت این کار می گذرد اما همه عوامل با هم رفت و آمدهف خانوادگی داریم و همیشه یاد این صمیمت های دوران فیلمبرداری کار و خاطرات آن زمان را  با خود مرور می کنیم. محمود پاک نیت در این فیلم بازی عالی داشت و هیچ وقت سخنرانی نکرد. چون خود را در فیلم خادم امام حسین (ع) می دانست.

 

 

نازنین مفخم برای اکران این فیلم تلاش فراوانی کرد/قضاوت نهایی با مخاطبان است

 

این بازیگر سینما و تلویزیون  در ادامه افزود: نازنین مفخم خیلی بیش از خود من، تهیه کننده و پخش کننده به دنبال اکران این فیلم بود و خیلی برای اکران فیلم زحمت کشید و اگر تلاش او نبود شاید این فیلم اکران نمی شد اما به هر حال قضاوت نهایی به عهده خود تماشاگر و مخاطب است.

 

پنج شنبه آخر ماه

تنها یک سکانس از فیلم بعد از جشنواره حذف شد

 

وی در پایان این گفت وگو در مورد اینکه آیا این فیلم نسبت به نسخه به اکران درآمده در فیلم فجر دچار سانسور نیز شده است، توضیح داد: تنهای یک سکانس کوتاه از فیلم بعد از جشنواره فیلم فجر درآمد و ما هم خیلی مقاومت نکردیم اما دوست داشتیم سکانسی که پسر قرص اکتازی می خورد و روحانی فیلم ما ابایش را روی صورت این پسر جوان می کشد و او دیگر تب و لرز ندارد در فیلم باشد که نخواستند و ما هم خیلی سماجت به خرج ندادیم کردیم و اما زیاد به روند داستان لطمه ای وارد نمی شود.امیدوارم فیلم بتواند با مخاطب عمومی خود ارتباط برقرار کند.

    

برچسب‌ها

نظرات

  • مهلا ۱۳۹۲/۱۱/۰۶ - ۲۱:۱۴
    1 1
    سلام لطفأ با بازیگران جدید این فیلم مصاحبه بزارید
  • مهدی کرمی ۱۳۹۳/۰۱/۲۸ - ۰۲:۰۳
    1 0
    سلام اقاماشاا...خسته نباشی تعریف فیلمت روزیادشنیدم امیدوارم موفق به دیدنش بشوم خیلی مخلصیم اقا مرشد همبازی شمادر شیبورچی

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.