شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

فیلم فجر و عوامل پشت صحنه/

سکوت: کار با کارگردانان فیلم‌اولی سخت نیست

محمد رضا سکوت

محمدرضا سکوت که با فیلمبرداری دو فیلم سینمایی گنجشکک اشی‌مشی و عاشق‌ها ایستاده می‌میرند در سی و دومین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، معتقد است: کار با کارگردانان اولی سخت نیست مهم رسیدن به درک و زبان مشترک است.

محمد رضا سکوت، فیلمبردار با سابقه سینمای ایران در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد فعالیت های اخیر خود، اظهار داشت: در حال حاضر مشغول استراحت هستم،  تا یک ماه پیش مشغول فیلمبرداری فاز آخر سریال «سرزمین کهن» به کارگردانی کمال تبریزی بودم و هم اکنون چند کار جدید پیشنهاد شده است که مشغول مطالعه و بررسی فیلمنامه های آن هستم.

 مدیر فیلمبرداری من و زیبا در ادامه در مورد اینکه با چند فیلم در سی و دومین جشنواره فیلم فجرحضور دارید، توضیح داد: امسال با دو فیلم در سی و دومین جشنواره حضور دارم، اولین کار فیلمبرداری فیلم سه اپیزود «گنجشکک اشی مشی» بود که من فیلمبردار اپیزود «نفس» به کارگردانی غلامرضا رمضانی بودم و دومین کارهم فیلم سینمایی «عاشق ها ایستاده می میرند» به کارگردانی شهرام مسلخی بود که یک کار اولی به حساب می آید.

سکوت که در حال حاضر فیلم های سینمایی روز روشن و بوی گندم  را در اکران سراسری سینماها دارد، در ادامه در مورد اینکه آیا کار با کارگردان اولی سخت است، اظهار داشت: نه واقعیت امر این است که اگر ارتباط خوبی بین کارگردان و فیلمبردار برقرار شود و آن هایی که در حقیقت یک جورهایی متوجه تجربیات پیشین یک مدیر فیلمبرداری شوند در طول کار مشکلی پیش نمی آید.

مدیر فیلمبرداری من و زیبا در ادامه افزود: سختی اصلی کار در ابتدای راه است که عوامل بتوانند حرف و زبان یکدیگر را بفهمند، به زبان مشترکی دست یابند و ارتباط خوبی با هم برقرار کنند.

مدیر فیلمبرداری استشهادی برای خدا در پایان این گفت وگو خاطرنشان کرد: من با خیلی از کارگردانان فیلم اولی کار کردم و در طول کار هیچ مشکلی برایمان پیش نیامد. اصولاً باید از تجارب یکدیگر استفاده کنیم. من دوست دارم کارگردانان از تجربیات پیشین من در راستای هر چه بهتر شدن کار استفاده بهینه کنند تا در نهایت شاهد فیلم و خروجی خوبی باشیم.

بنابراین گزارش، محمدرضا سكوت متولد 1343 در كرمانشاه است. وي سال 1370 در رشته سينما از داشنگاه هنر فارغ التحصيل شد. فعاليت سينمايي او در سال 1368 با فيلم دو سرنوشت آغاز شد.

چتر سبز، روز روشن، من و زیبا، اسب حیوان نجیبی است، بوی گندم، قبرستان غیرانتفاعی، پاداش، استشهادی برای خدا، توفیق اجباری، باغ های کندلوس، رازها، کافه ترانزیت، من بن لادن نیستم، مواجه، آینه های زمین، چند تارمو، ساقی ، موج مرده و ... در کارنامه فیلمبرداری محمدرضا سکوت به ثبت رسیده است. 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.