چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۷

احتمال حضور پرستویی در «آتش و قداره»

پرویز پرستویی

کارگردان «آتش و قداره» از احتمال حضور پرویز پرستویی برای بازی در این فیلم خبر داد.

به گزارش محمد عرب کارگردان پروژه سینمایی «آتش و قداره» که به تازگی از شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی پروانه ساخت دریافت کرده قصد دارد فیلمی درباره آیین جوانمردی و عیاری را به تصویر بکشد و در حال حاضر در حال انتخاب عوامل برای این پروژه سینمایی است.

محمد عرب در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس گفت: فیلمنامه پروژه سینمایی «آتش و قداره» را منصور براهیمی نوشته است و به تاریخ اجتماعی ایران در تاریخ حدودا صد سال پیش می پردازد و آئیین عیاری و جوانمردی را در این تاریخ به تصویر می کشد.

عرب ادامه داد: پیش تولید پروژه سینمایی «آتش و قداره» را شروع کرده ایم و بهترین زمان برای انتخاب عوامل را در ایام برگزاری جشنواره فیلم فجر می دانم. تا به حال با حسن پویا به عنوان مدیر فیلمبرداری و محمد صادق آذین به عنوان مدیر تولید به توافق نهایی رسیده ایم و تهیه کنندگی این پروژه بر عهده محمدرضا محمدی خواهد بود.

وی اظهار داشت: برای نشان دادن آیین جوانمردی و عیاری تصمیم گرفتیم به زمان صد سال قبل برگردیم و سوژه ای که در نظر گرفته ایم تقریبا در این سال ها به فراموشی سپرده شده است و ما می خواستیم این آیین نیک را دوباره نشان دهیم و باید بگوییم بهترین زمان برای نمایش این سوژه بازگشت به همان زمانی بود که در آن دوران می زیسته اند.

عرب تصریح کرد:پروژه سینمایی «آتش و قداره» به همان تاریخی برمی گردد که کشور به دست متفقین اشغال شده بود و لوطی ها و جوانمردان از مردم در مقابل قداره کش ها محافظت می کردند. در زمانی که قداره کش های بدمن شهر را به تصرف خود در آورده اند یک عیار و جوانمرد در مقابل آنها می ایستد و...

وی تصریح کرد:پروژه سینمایی «آتش و قداره» را در شهرک سینمایی خواهیم ساخت و بافت تهران قدیم را نشان خواهیم داد. تمام سعی خود را می کنم تا از دکور کمتر استفاده کنم تا فیلم طبیعی تر جلوه کند . با توجه به اینکه فصل سرما و برف در فیلم ما وجود ندارد تولید فیلم را به فروردین سال آینده موکول کرده ایم و اکنون می خواهم در هنگام برگزاری جشنواره فیلم فجر برای انتخاب بازیگران فیلمم همه بازیگران را زیر نظر بگیرم . بعد چون تمریناتمان طول می کشد را بعد از پایان جشنواره آغاز می کنیم و امیدوارم در این مدت بتوانیم پیش تولید را به پایان برسانیم.

وی در پاسخ به این پرسش که شنیده شده است پرویز پرستویی در نقش عیار و جوانمرد فیلم «آتش و قداره» بازی خواهد کرد، گفت: این موضوع در نظر گرفته شده و احتمال آن قوی است اما هنوز صحبتی با وی نکرده‌ایم.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.