دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۵

برگزیده «سینما حقیقت» به «آزادی مشروط» پا گذاشت

محمد کارت مستندساز

محمد کارت از حضور خود در فیلم سینمایی «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام در نقش یک دانشجوی افغانی خبر داد.

محمد کارت که برای ساخت اولین فیلم مستند نیمه بلند خود با عنوان «خون مردگی» موفق به دریافت جایزه و تندیس بهترین مستند اجتماعی سال از چهارمین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی و هفتمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت شده است. وی در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس در رابطه با فعالیت های اخیر خود عنوان کرد: به تازگی در فیلم سینمایی «آزادی مشروط» به کارگردانی حسین مهکام به ایفای نقش می‌پردازم. من در این فیلم در نقش یک دانشجوی افعانی حضور دارم که این نقش در درام فیلم تأثیر گذار است.

 

بازیگر فیلم سینمایی «چه خوبه که برگشتی» در رابطه با نقش خود در فیلمِ «آزادی مشروط» ادامه داد: من در چند فیلمی که در گذشته حضور داشتم همیشه سعی کردم که تجربه های متفاوتی را داشته باشم، شخصیتی که من در فیلم «آزادی مشروط» آن را ایفا می کنم به خوبی از سوی حسن مهکام طراحی شده است. به نظرم نقشی متفاوت است و تمام تلاش من بر این است که به خوبی از عهده ایفای آن برآیم.

 

کارت تصریح کرد: فیلمنامه «آزادی مشروط» بسیار زیبا، سالم و بدون حفره است و با توجه به تیم بازیگران و سایر عوامل دیگر این فیلم و همچنین دقت نظر حسین مهکام فکر می کنم که «آزادی مشروط» فیلمی قابل تآمل باشد.

 

«آزادی مشروط» نخستین کار بلند سینمایی حسین مهکام در مقام نویسنده و کارگردان است که فیلمبرداری آن از ۱۷ دی ماه آغاز شده و همچنان ادامه دارد. در این فیلم بازیگرانی چون  رامبد جوان، هنگامه قاضیانی، علیرضا آقاخانی، شاهرخ فروتنیان، حسین پاکدل، محمد کارت، محمدعلی کیانی، علیرضا مظفری، بهاران بنی احمدی و میثم غنی‌زاده حضور دارند. داستان این فیلم مضمونی اجتماعی دارد و بر اهمیت توجه به زیرساخت‌های فرهنگی- اخلاقی در جامعه اشاره دارد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.