دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۲

سینما و تجهیزات فرسوده/4

حمید بهمنی: ظرفیت‌هایی داریم که بی‌دلیل از آنها استفاده نمی‌کنیم

حمید بهمنی

کارگردان «گام های شیدایی» با بیان اینکه بروز رسانی تجهیزات فرسوده نیازمند یک همگرایی عمومی است، گفت: ما هم می توانیم با تدابیری کاملا ساده و کم هزینه از امکانات ویژوال افکت بهره ببریم و چنین ظرفیت‌هایی را هم داریم اما نمی‌دانم چرا از آن ها استفاده نمی‌کنیم.

«حمید بهمنی» کارگردان سینما در گفت وگو با خبرنگار سینماپرس در مورد تجهیزات فرسوده که منجر به حوادث جبران ناپذیری در سینما می شود، اظهار داشت: به نظر من این ماجرا از نرم افزار تا سخت افزار نیازمند یک همگرایی عمومی  است.

کارگردان «گلوگاه شیطان» در ادامه افزود: از ریاست جمهوری، سپاه، ارتش، نیروی مقاومت، بنیاد جانبازان، بنیاد شهید و همه و همه که در حوزه دفاع مقدس دخیل هستند دور هم جمع شوند تا در این زمینه یک فکر اساسی شود.

کارگردان «گام های شیدایی» تصریح کرد: شهرک سینمایی دفاع مقدس محلی و بستر خوبی برای ساخت آثار جنگی است، مشکل صدا در آن منطقه وجود دارد که قابل حل است اما متاسفانه در بحث تجهیزات و بروز رسانی هیچ اتفاقی رخ نداده است، اسلحه ها همان اسلحه های ۲۷ سال پیش است، لباس هایی که در آن منطقه استفاده می شود نیاز به شست و شو دارد و یک خیاط لازم است تا این لباس ها را ترمیم کند.

بهمنی ادامه داد: به نظر من باید یک کار زیر بنایی و اصولی در زمینه تجهیزات فرسوده صورت گیرد و همه ارگان های مربوطه به حوزه دفاع مقدس مثل ارتش، سپاه و ... مستقیماً وارد ماجرا شوند و حمایت کنند در غیر اینصورت باز هم شاهد همین بساط خواهیم بود.

کارگردان «آن مرد آمد» در ادامه افزود: به دوستان پیشنهاد داده ام، امکاناتی که بعد از جنگ در حال پوسیدن است از آن استفاده ای نمی شود را دپو کنند و بعد از ترمیم  بتوانیم در ساخت آثار جنگی از آن ها استفاده کنیم. در زمینه توپ، توپخانه و ... باید فکر اساسی شود و نیازمند یک هم اندیشی و یک همگرایی هستیم . همه گرد هم جمع شویم نیازها را مشخص کنیم  تا دیگر دچار این مشکلات نشویم.

بهمنی تصریح کرد: مسائل سخت افزاری مثل توپ، تانک و خمپاره یا تکثیر آدم ها را می توان با ویژوال افکت حل کرد. اخیراً در یک فیلم آمریکایی فارغ از اینکه اثر خوب و یا بدی بود از پرده آبی استفاده شد و همه فیلم در یک سالن و استخر فیلمبرداری شد و هیچ آسیبی به گروه هم نرسید.

کارگردان «آخرین نبرد» ادامه داد: ما هم می توانیم با تدابیری کاملا ساده و کم هزینه از این امکانات بهره ببریم. به دوستان پیشنهاد دادم که یک استخری درست شود و امکان فیلمبرداری زیر آب داشته باشد و آب استخر هر چند وقت یک بار تخلیه شود و چند اتاقک شیشه ای تعبیه شود تا بتوان فیلم های متفاوت در زمینه سینمای دفاع مقدس تولید شود. ما چنین ظرفیت هایی را داریم اما نمی دانم چرا از آن ها استفاده نمی کنیم.

بهمنی ادامه داد: در این بخش نمی دانم مدیران کوتاهی کردند یا کشش کار را ندارند اما همان طور که عرض کردم با تدابیر ساده همه چیز قابل حل است. هیچ کاری در زمینه سینمای دفاع مقدس و بحث تجهیزات صورت نگرفته و بعد می گویند چرا فیلم های دفاع مقدس کم رونق شده اند و مخاطب ندارند چون اقدام صورت نگرفته و تجهیزات بروز رسانی نشده است.

وی در ادامه افزود: ماشین های فرسوده را می توان تعمیر کرد و از آن برای فیلم های جنگی استفاده کرد یا خاکریزهای تعبیه شود و از آن به صورت استاندارد در فیلم های جنگی استفاده شود.

حمید بهمنی در پایان این گفت وگو، خاطرنشان کرد: اگر همه در این زمینه همگرایی داشته باشیم و بخش های گوناگونی را ارگان های مربوطه بر عهده بگیرند تا تجهیزات بروز رسانی شود، اگر ۲ سال هم زمان بر باشد و فیلم جنگی ساخته نشود هیچ اشکالی ندارد اما بعد از ۲ سال با بروز رسانی تجهیزات دیگر شاهد مشکلات پیش پا افتاده نخواهیم بود.   

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.