دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۹

برگزیده جشنواره عمار: کارگردانان انیمیشن اولین قربانیان بحران مالی هستند

امیر محمدزاده

امیر محمدزاده درباره فقدان انیمیشن در تولیدات فرهنگی کشور، گفت: تمام این کمبودها دلیلی ندارد جز کم توجهی به تولید کنندگان این آثار، تولید کنندگانی که در جایگاه کارگردان، تمامی بار هنری و صنعتی آفرینش این آثار را به دوش می‌کشند ولی در جریان های تولید فرهنگی کشور که بحران های مالی را به وجود می آورند جزو اولین قربانیان هستند.

امیر محمدزاده یکی از کارگردان های انیمیشن «سکو» به بهانه دریافت جایزه فانوس بلورین از جشنواره عمار در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس، گفت: این انیمیشن با نگاهی به موضوع سند چشم انداز ایران ۱۴۰۴ همکاری مشترک من و سلمان خورشیدی است که به تهیه کنندگی مرکز پویانمایی صبا و با تکنیک سه بعدی ساخته شده است.

وی افزود: انیمیشن «سکو» تاکنون در جشنواره های مختلفی همچون فیلم کوتاه تهران، جشنواره ایران ۱۴۰۴، جشنواره فیلم کوتاه اصفهان، جشنواره فیلم های اسلامی مالزی شرکت داشته و توانسته جوایز مختلفی را به خود اختصاص دهد این بار در چهارمین جشنواره مردمی عمار موفق به دریافت جایزه ویژه و فانوس بلورین شد.

این کارگردان در رابطه با موضوع این انیمیشن، بیان کرد: داستان انیمیشن «سکو» داستان پیرمردی تنها را به تصویر می کشد که در آخرین سکوی نفتی ایران در سال ۱۴۰۴ زندگی می کند و اما طبق سند چشم انداز این سکو نیز باید تعطیل شود. قالب بینندگان این انیمیشن در وحله اول جذب کیفیت و تکنیک اجرایی کار می‌شوند ولی‌ در ادامه با برقراری ارتباط متوجه داستان بسیار عمیق و روشن آن می شوند.

وی افزود: «سکو» در مدت هفت ماه با کمترین هزینه و با همدلی تیمی نه چندان بزرگ  تولید شد اما پس از تولید انگیزه ای برای ادامه این مسیر در نزد هیچیک از اعضای این گروه هنری باقی نماند

محمدزاده ادامه داد: حالا که فرصتی پیش آمده تا سخنی باب انیمیشن های کیفی گفته شود، بد نیست که به فقدان چنین آثاری در سبد تولیدات فرهنگی کشور و جای خالی این نوع تولیدات نگاهی عمیق تری بیاندازیم. تمام این کمبودها دلیلی ندارد جز کم توجهی به تولید کنندگان این آثار، تولید کنندگانی که در جایگاه کارگردان، تمامی بار هنری و صنعتی آفرینش این آثار را به دوش می کشند ولی در جریان های تولید فرهنگی کشور که بحران های مالی را به وجود می آورند جزو اولین قربانیان هستند.

گفتنی است؛ انیمیشن «سکو»، بعد از دوازده اثر کوتاه انیمیشن و رئال و دو سریال تلویزیونی، سیزدهیمن اثر کوتاه مشترک این دو کارگردان (امیر محمدزاده- سلمان خورشیدی) است که با بیش از حضور در سی جشنواره بین المللی تاکنون شانزده جایزه ملی و بین المللی را دریافت کرده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.