چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

عضو هیات انتخاب اسکار: موفقیت «گذشته» در گلدن گلوب کمتر از اسکار نیست

حسن حسندوست*

حسن حسندوست گفت: «گذشته» کاملا ایرانی است همانطور که به نام ایران در گلدن گلوب کاندید شده است و موفقیت در گلدن گلوب کم تر از اسکار نیست، چرا باید این ها را فراموش کنیم؟ اکنون اسم ایران در تمام مطبوعات دنیا وجود دارد.

حسن حسندوست به عنوان یکی از اعضای هیات انتخاب اسکار درباره قرار نگرفتن فیلم «گذشته» در بین نامزدها گفت: اینکه گفته می شود مشکلات احتمالی بین سونی پیکچرز و آکادمی باعث عدم راه یابی «گذشته» به لیست کاندیدا شده است را من اطلاع ندارم، ما فیلمی را اینجا دیدیم که به نحو احسن بود و اصغر فرهادی هم از بهترین کارگردانان سینمای ایران می باشد، «گذشته» بهترین گزینه بود که ما برای اسکار برگزیدیم.

وی افزود: «گذشته» کاملا ایرانی است و این فیلم شرایط یک فیلم ایرانی دارد همانطور که به نام ایران در گلدن گلوب کاندید شده است و موفقیت در گلدن گلوب کم تر از اسکار نیست، چرا باید این ها را فراموش کنیم؟ اسم ایران در تمام مطبوعات دنیا وجود دارد.

حسن دوست با تاکید بر ایرانی بودن «گذشته» یادآور شد: اصغر فرهادی بزرگترین زرنگی را کرده است و نگاه ایرانی را در یک فیلم فرانسوی قرار داده است، سال گذشته هیچ فیلمی مانند «گذشته» شایسته حضور در اسکار نبود که بتواند آبروی سینمای ایران را حفظ کند، حتی دیده شده که فیلم هایی را نام می برند که اصلا اکران نشده اند!

تدوینگر «یه حبه قند» درباره تاثیر دلایل فرامتنی در اسکار گفت: به نظرم باید در آنجا بود تا بتوان نظر کامل را داد، برخی ها می گویند که گلدن گلوب مهمتر از اسکار است.

حسن دوست ضمن تاکبد بر رعایت قوانین اسکار برای انتخاب «گذشته» افزود: آکادمی اسکار این فیلم را به عنوان فیلم ایرانی قبول کرده است اما هنوز برخی ها در ایران بر این تاکید می کنند که «گذشته» ایرانی نبود! کارگردان به عنوان مغز متفکر فیلم است، اندیشه ایرانی بودن فیلم ناشی از اصغر فرهادی است، اگر کارگردان «گذشته» وی نبود این فیلم ایرانی نمی شد.

این تدوینگر درباره صحبت های مطرح شده که به دلیل لابی نکردن جواد شمقدری «گذشته» موفق به کاندید شدن اسکار نشده است، گفت: تا آنجایی که می دانم جواد شمقدری به طنز گفتند و اکنون هم رسانه های دیگر که این بحث را به طنز مطرح می کنند.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این روزها حسن حسن دوست در حال تدوین «اشباح» به کارگردانی داریوش مهرجویی است.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.