سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۷

در گفت‌وگو با سینماپرس؛

سهرابی: کارهای دولتی نمی‌سازم/ انیمیشن «فرزندان آفتاب» سه‌بعدی خواهد بود

روح الله سهرابی*

روح‌الله سهرابی درباره موضوع بلندترین انیمیشن تلویزیونی «فرزندان آفتاب» گفت: داستان این انیمیشن سه‌بعدی درباره سرنوشت چند دوست در سال‌های ۵۴ تا ۶۵ است که از دوران کودکی تا جوانی در یک محله زندگی می‌کنند.

روح الله سهرابی؛ سرمایه گذار انیمیشن «فرزندان آفتاب» که از بلندترین انیمیشن های تلویزیونی است در گفت و گو با خبرنگار سینماپرس از این مجموعه صحبت کرد و گفت: این انیمیشن در ۱۲۰ قسمت ساخته می شود و در فصل نخست آن ۲۶ قسمت روی آنتن تلویزیون می رود.

کارگردان فیلم سینمایی «خاکستر و برف» ادامه داد: برای پخش این انیمیشن هنوز به جمع بندی قطعی نرسیدیم که از کدام شبکه بخش شود اما احتمالا یا از شبکه دو و یا از شبکه پویا پخش می شود.

وی درباره موضوع انیمیشن «فرزندان آفتاب» توضیح داد: داستان این انیمیشن سه‌بعدی درباره سرنوشت چند دوست در سال‌های ۵۴ تا ۶۵ است که از دوران کودکی تا سن جوانی در یک محله زندگی می‌کنند که در زمان جنگ نیز راهی جبهه می شوند، همرزم هم، بوده و عده ای از آن ها شهید و عده ای دیگر تا زمان حال هم زندگی می کنند.

این تهیه کننده با بیان این که انیمیشن «فرزندان آفتاب» مخاطب خود را جذب خواهد کرد، افزود: این انیمیشن که در انجمن هنرهای تجسمی ساخته می شود، مخاطب خاص خود را به دست می آورد و من معتقدم علاوه بر خردسالان، بزرگسالان هم این انیمیشن را دنبال خواهند کرد زیرا نوع قصه پردازی و پرداخت آن به گونه ای است که مخاطب بزرگسال هم، به لحاظ مضمونی و به لحاظ ساختاری با آن ارتباط برقرار می کند. از طرف دیگر این «فرزندان آفتاب» یک انیمیشن سه بعدی است که هم برای کودکان و هم برای بزرگسال جالب و دیدنی خواهد بود.

سهرابی در ادامه این گفت و گو از اکران فیلم سینمایی «خاکستر و برف» خبر داد و گفت: این فیلم یک مقدار در صدور پروانه نمایش به تاخیر افتاد و این تاخیر تا ۱۰ ماه هم طول کشید. اما دو هفته ای است که پروانه نمایش گرفته با این مشکل که زمان خوب اکران را از دست داده است. به امید خدا با پیگیری هایی که انجام می دهیم بعد از جشنواره فجر این فیلم را اکران خواهیم کرد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا برخی عقیده دارند شما برای کار، یک موضوعاتی را پیدا و انتخاب می کنید که مطمئن هستید دولت برای ساختن آن به شما بودجه می دهد؟، اظهار داشت: این ادعا اساسا غلط است زیرا همین انیمیشن «فرزندان آفتاب» ۷۵ درصد بودجه اش از بخش خصوصی و تهیه کننده خصوصی است و تنها ۲۵ درصد آن را بخش دولتی آن هم نه خود دولت بلکه ارگان دیگری به نام «بنیاد سینمایی روایت» حمایت کرده است.

سهرابی خاطرنشان کرد: اتفاقا من تمامی موضوعاتی را که برای ساخت انتخاب می کنم قبل از هر چیز از سلایق خودم نشات می گیرد و دغدغه های خودم را در نظر می گیرم اگر قصد حمایت مالی دولت را داشتم حتما موضوعات بهتر و نرم تری را برای پرداختن به آن انتخاب می کردم.

گفتنی است از عوامل انیمیشن «فرزندان آفتاب» می توان به تهیه کننده: علی نوری اسکویی، کارگردان: علی احمدی، نویسندگان: مهدی خروشی و محمدحسن ساکی، مدیر پروژه: مسعود حمزه ای، کارگردان فنی: فرید نصرت خواه، مدیر هنری: مهدی محمدآذر و سرپرست انیماتورها: آرش احسان اشاره کرد.

نظرات

  • غريبه ۱۳۹۳/۱۱/۰۲ - ۱۴:۴۸
    0 0
    باسلام.وتشكر فراوان از شمادر پخش انيميشن فرزندان افتاب.خيلي دوست دارم بدونم پايان اين انيميشن به چه صورت تموم ميشه.اميدوارم در پايان فيلم تو ذوقم نخوره چون بهترين انيميشني هست كه من بي نهايت بهش علاقه دارم.به اميد اينم كه در پايانش بهترين خلاقيت وبه كار برده باشين

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.