سه‌شنبه ۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴

نشست‌های فیلم فجر؛ بودن یا نبودن؟/3

معززی‌نیا: جلسات رسانه‌ای جای نقد نیست/ برج میلاد محلی مناسب با مدیریتی نامناسب است

معززی نیا

حسین معززی نیا؛ سردبیر مجله 24 گفت: با توجه به امکانات موجود سینمای ایران به نظرم برج میلاد بهترین گزینه است، مشکل برج میلاد نحوه اداره کردن آن می باشد به نظر می آید کاخ جشنواره علاوه بر اینکه در اختیار جشنواره است، دراختیار شهرداری هم هست.

«حسین معززی نیا» سردبیر مجله 24 در گفتگو با سینماپرس درباره سینمای رسانه جشنواره فیلم فجر گفت: با توجه به امکانات موجود سینمای ایران به نظرم برج میلاد بهترین گزینه است، مشکل برج میلاد نحوه اداره کردن آن است به نظر می آید کاخ جشنواره علاوه بر اینکه در اختیار جشنواره است، دراختیار شهرداری هم هست، در سال های گذشته دیده شده که از همه ارگانها و اقشار در برج میلاد حضور دارند.

این منتقد درباره نحوه برگزاری جلسات رسانه ای فیلم ها، افزود: بهترین حالت این است که یک فرد رسانه ای مسلط جلسات را اداره کند و منتقد در این جلسات حاضر نباشد. این جلسات جای نقد نیست. اگر بخواهیم شبیه جشنواره های دنیا عمل کنیم نباید منتقد داشته باشیم، معمولا این جلسات برگزار می شود تا اهالی رسانه سوالات خودشان را داشته باشند و اگر مجری‌ای مثل شهیدی فر که در نقش اداره کننده جلسات باشد به نظرم مناسب است، البته منظورم انتخاب شخص شهیدی فر نیست.

معززی نیا درباره پیشنهادش مبنی بر اجرای بهتر سینمای رسانه یادآور شد: مهمترین نکته این است که حضور افراد تخصصی تر شود، اگر مطمئن باشیم که افرادی که وارد آن مجتمع می شوند، فقط اهالی سینما و رسانه اند این موضوع باعث افزایش کیفیت کاخ جشنواره می شود و واکنش ها را یکدست خواهد کرد.

این منتقد ادامه داد: اگر زمان پخش فیلم واکنش هایی مثل سوت و کف باشد، نشان دهنده این است که از سوی جماعتی صورت می گیرد که اهل این کار هستند. در نشست های پرسش و پاسخ اگر کسی سوال تندی داشته باشد می دانیم که از سوی آدم های همین حوزه است و می شود با آن کنار آمد. مشکل بزرگ سینمای رسانه ها در این 20 سال عدم توانایی در کنترل آن است. بعد از چند سال بچه های رسانه را می شناسیم اما بعد از چند روز چهره ها به کل ناشناس می شوند، اگر به ترکیب اهالی سینما و رسانه در برج میلاد برسیم باعث افزایش کیفیت خواهیم شد.

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.