جمعه ۱۰ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۳

سینمای ایران و اکران بین‌المللی/

سرتیپی: اکران فیلم‌ها در خارج برای فارسی‌زبانان است/ «گناهکاران» به کانادا می‌رود

علی سرتیپی تهیه کننده در جلسه رئیس سازمان سینمایی با صنوف سینما

علی سرتیپی؛ تهیه کننده سینمای ایران در رابطه با اکران خارجی فیلم‌های ایرانی گفت: این کارفعلا برای فارسی زبانان خارج از کشور انجام می‌شود و ما به درآمدزایی آن فکر نمی‌کنیم و چیزی که برایمان اهمیت دارد ادامه دادن این اکران‌ها است.

علی سرتیپی به عنوان یکی از تهیه کنندگان سینمای ایران در راستای اکران عمومی فیلم های ایرانی در کشورهای خارجی به سینماپرس، گفت: برای اکران عمومی فیلم های ایرانی در کشورهای خارجی به تازگی اقداماتی صورت گرفته و ما توانستیم فیلم «هیس! دخترها فریاد نمی زنند» را به کارگردانی پوران درخشنده که به تازگی در ایران هم با استقبال جمع کثیری از مخاطبان رو به رو بود را در کانادا به نمایش بگذاریم.

وی افزود: همین اقدام را برای فیلم «پول چوبی» به کارگردانی مهدی کرم پور که همچنان هم در برخی از سینماهای ایران روی پرده است انجام دادیم و آن را در آمریکا هم به نمایش گذاشته ایم. قرار است فیلم سینمایی «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان را نیز در کانادا اکران کنیم.

سرتیپی با اشاره به این امر که  فیلم هایی ایرانی را در کشورهای دیگر برای فارسی زبانان اکران می کنند، گفت: به این دلیل که این فیلم ها برای فارسی زبانان مقیم خارج اکران می شود هنوز اقدام به دوبله آن ها نکرده ایم و تنها با زیرنویس انگلیسی آن ها نمایش می دهیم.

وی در همین رابطه ضمن بیان این امر که با توجه به نا همگونی و نبود برنامه ریزی در این زمینه این اتفاق رخ می دهد، عنوان کرد: هنوز شخصی که حمایت کننده و بانی این کار باشد را نداریم و تا این جا هم به طور شخصی این اکران های بین المللی را برقرار کردیم.

تهیه کننده فیلم سینمایی«شهر موش ها 2»، خاطرنشان کرد: با اقداماتی که در این زمینه انجام داده ایم فعلا به درآمدزایی آن فکر نمی کنیم و چیزی که برایمان اهمیت دارد این است که بتوانیم این کار را ادامه دهیم و فیلم های بیشتری را در خارج از کشور اکران کنیم.

سرتیپی در پایان بادآور شد: کارگردان ها نقش زیادی در این زمینه ندارند بلکه این تهیه کنندگان هستند که می توانند برای نمایش فیلم ها در خارج از کشور اقدام کنند و با ارائه فیلم ها در این امر پیش قدم باشند.

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.