سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۳

دو نقال وقایع خرمشهر را در نمایش «من که دا نیستم» روایت می‌کنند

حسین پارسایی

سینما پرس - گروه هفت هنر/ مجید رحمتی و حسین جمالی به شیوه نقالی حال و هوای خرمشهر را در نمایش «من که دا نیستم» به کارگردانی حسین پارسایی روایت می‌کنند.

به گزارش سینما پرس به نقل از روابط عمومی نمایش، نمایش «من دا نیستم» نوشته مهرداد رایانی مخصوص و به کارگردانی حسین پارسایی به روایت بخشی از وقایع دفاع مقدس در قالب داستانی رئال می‌پردازد.

 

در این نمایش پارسایی در شیوه اجرایی از تکنیک‌های نمایش‌های ایرانی بهره برده است، به طوری که دو نقال جوان «مجید رحمتی» و «حسین جمالی»  در خلال نمایش وقایع مستند و حال و هوای خرمشهر در دوران دفاع مقدس را به شیوه نقالی روایت می کنند.این برای نخستین بار است در یک نمایش رئال با موضوع مقاومت به شیوه متفاوت از نقالی استفاده می‌شود.

 

گفتنی است که در این نمایش روبا نونهالی، علی سلیمانی، لیندا کیانی، محسن قصابیان و کاوه مهدوی به ایفای نقش می پردازند، در خلاصه داستان نمایش «من که دا نیستم» آمده: «زینب زمانی» یکی از بازماندگان جنگ تحمیلی در خرمشهر که خاطرات او بارها به چاپ رسیده است و مقاومت و پایداری او زبانزد است، اشیا و اسناد موزه‌ای قابل توجهی دارد. او در تلاش است که در بین حفار‌ی‌ها و ساخت‌ و‌ سازهای عظیم واحدهای تجاری که در خرمشهر در حال وقوع است، یک موزه کوچک جنگ برای ثبت و ضبط خاطرات عظیم جنگ و دسترسی آن به آیندگان احداث کند که ناگهان ...

 

نمایش «من که دا نیستم» همزمان با هفته دفاع مقدس در تالار اندیشه حوزه هنری به صحنه می‌رود.

 

انتهای پیام/ع/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.