جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

یک فیلم و سه مستند به آثار جشنواره ونیز افزوده شدند

پوستر جشنواره ونیز

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان برگزارکننده هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز از افزوده شدن یک فیلم سینمایی و سه مستند به آثار حاضر در این جشنواره ایتالیایی خبر دادند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان برگزارکننده هفتادومین دوره جشنواره فیلم ونیز روز گذشته به صورت رسمی اعلام کردند که فیلم سینمایی «قول» (A Promise) به کارگردانی پاتریس لکونته به فهرست آثار حاضر در بخش‌ خارج از مسابقه این دوره از این جشنواره ایتالیایی افزوده شده است.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، آلان ریکمن، ربکا هال و ریچارد مادن از جمله بازیگران مطرح «قول» هستند و داستان این فیلم سینمایی در دوران جنگ جهانی اول رخ می‌دهد. «قول» براساس رمانی از استفان زویگ ساخته شده است.

 

همچنین دو مستند «بازی دوتایی؛ جیمز بنینگ و ریچارد لینکلیتر» (Double Play: James Benning and Richard Linklater) ساخته گیب کلینگر و «زنان در اسطوره؛ آنا مانانی» (Donne nel mito: Anna Magbani) ساخته مارکو اسپانولی به بخش «کلاسیک» ونیز و مستند «از خبرنگاران ما؛ اخبار آر ای آی داستان جشنواره فیلم ونیز را می‌گوید» (From our Correspondents: RAI News Tell the Story of the Venice Film Festival ۱۹۸۰-۸۹) ساخته انریکو سالواتوری، جوزپه جیانوتی و دیوید ساولی نیز به آثار بخش خارج از مسابقه افزوده شده است.

 

۱۷۰ عکس گرفته شده توسط گیدون باچمن از پشت صحنه فیلم سینمایی «هشت و نیم» (۸ ½) به کارگردانی فدریکو فلینی نیز در قالب یک فیلم مستند به نام «پشت صحنه هشت و نیم» (Behind the Scenes of ۸ ½) نیز در جشنواره فیلم ونیز و همزمان با روز بزرگداشت فلینی نمایش داده می‌شود.

 

همچنین کری فیشر نیز به جمع هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل هفتادمین دوره جشنواره ونیز افزوده شده است. برناردو برتولوچی؛ کارگردان فیلم‌های سینمایی مطرح و برجسته‌ای مانند «آخرین تانگو در پاریس» (Last Tango in Paris)، «آخرین امپراطور» (The Last Emperor) و «خیالباف‌ها» (The Dreamers) ریاست هیات داوران بخش مسابقه بین‌الملل این جشنواره ایتالیایی را برعهده دارد.

 

آمانته اسکالانته نیز به جمع هیات داوران بخش «لویجی دولارنتیس» که مختص فیلم اولی‌ها است پیوسته است.

 

مسئولان این جشنواره ایتالیایی همچنین اعلام کردند که ۷۰ فیلم کوتاه حاضر در بخش «فیوچر ریلود» (Future Reload) نیز پشت سر هم در مراسم افتتاحیه این دوره از جشنواره فیلم ونیز نمایش داده می‌شوند.

 

هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز ۲۸ اوت (۶ شهریور) آغاز می‌شود و در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تابستان سال جاری به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.