شنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۶

حسن پور عنوان کرد:

ایران و ژاپن در مورد جنگ سردشت و هیروشیما پروژه مشترک می‌سازند/نمایش «درناهای کاغذی» در روز صلح ژاپن

سیروس حسن پور

سینماپرس- گروه سینما / سیروس حسن‌پور این روزها در حال نگارش فیلمنامه بلند «درناهای کاغذی» است و دراین‌باره گفت: این فیلم با مشارکت کشور ژاپن ساخته می‌شود.

سیروس حسن‌پور فیلمنامه نویس و کارگردان «مروارید» که به تازگی در چهار جشنواره بین‌المللی در خارج از کشور منتخب شده است افزود: ۶۰ درصد از  «درناهای کاغذی»  در ژاپن فیلمبرداری خواهد شد و ۴۰ درصد از آن در ژاپن ساخته خواهد شد.

 

کارگردان «چوپان دروغگو» یادآور شد: درناهای کاغذی به موضوع جنگ در هیروشیما و سر دشت ایران مربوط می‌شود. سال گذشته طرح این فیلمنامه را به بنیاد ساداکو در ژاپن ارائه دادم. این طرح مورد تایید قرار گرفت و قرار است در روز صلح  تقویم ژاپن، که به تاریخ شمسی معادل ۱۵ مرداد  است به نمایش گذاشته شود.

 

حسن‌پور ادامه داد: ۹۰ درصد از فیلمنامه  را به همکاری خانم نغمه ثمینی نوشته‌ام و بقیه نیز به زودی تمام خواهد شد. از دو سال پیش تحقیقات مربوط به این فیلمنامه را با همکاری خانم ثمینی شروع کردم.

 

کارگردان «تصمیم کبری» ادامه داد: هنوز تهیه‌کننده‌ای برای فیلم در نظر گرفته نشده است. به محض این‌که فیلمنامه تمام شود تهیه‌کننده‌ای از ایران برای آن پیدا خواهم کرد. ۶۰ درصد از بودجه فیلم به وسیله ژاپن و ۴۰ درصد از آن به وسیله سرمایه‌گذار ایرانی تامین خواهد شد.

 

 

حسن پور همچنین در مورد فیلم «مروارید» نیز گفت: دیده شدن «مروارید» به دو دلیل اتفاق افتاده است. یکی به خاطر داستان فیلم که در زیر آب فیلمبرداری شده است. یکی دیگر هم به خاطر موضوع فیلم است که به محیط زیست مربوط می‌شود.

 

وی در این‌باره افزود: داستان فیلم مربوط به سواحل جنوبی هرمزگان و قشم است و به روایت لاک‌پشت‌های دریایی که کنار آب می‌آیند می‌پردازد. این تخم‌گذاری و تبدیل آنها به  بچه‌لاک‌پشت‌های دریایی  و راه رفتن آنها در کنار دریا، با زبانی کودکانه برای این جشنواره ‌ها جذاب بوده است.

 

وی لوکیشن فیلم را نیز جذاب و در انتخاب جشنواره  تاثیرگذار دانست و گفت: فضای لوکیشن فیلم مروارید جذاب و دیدنی است . این فضا شامل جزیره قشم و نواحی جنوب کشور است که از تنوع رنگ برخوردار است.

 

حسن‌پور ادامه داد: «مروارید» مستندی است که در حدود ۲۰ درصد از فیلم زیر آب تصویربرداری شده است. به اعتقاد من هم این هم بافت موضوع مستند آن باعث انتخابش شده است.

 

 

گفتنی است، فیلم مروارید ساخته حسن‌پور در روزهای اخیر نیز موفقیتهای تازه ای را تجربه کرد و در  بخش مسابقه دهمین جشنواره بین المللی فیلم تامیل نادو (۱۰ تا ۱۲ مرداد / چنای – هندوستان) و همچنین داماه – جشنواره تابستانی هیروشیما (۱۱ و ۱۲ مرداد / هیروشیما – ژاپن) شرکت کرد.

 

 فیلم سینمایی «مروارید» ساخته سیروس حسن‌پور در بخش بین المللی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در سال گذشته نیز، جایزه یونیسف را از آن خود کرده بود.

 

انتهای پیام/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.