چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۷

آثار بخش «روزهای ونیز» جشنواره ونیز معرفی شدند

پوستر جشنواره ونیز

سینما پرس- گروه سینما/ مسئولان هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز فهرست اسامی آثار بخش «روزهای ونیز» این جشنواره ایتالیایی را منتشر کردند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز گذشته طی مراسمی ویژه در حالی فهرست اسامی آثار بخش «روزهای ونیز» این جشنواره ایتالیایی را منتشر کردند که تعدادی از سخنگوهای این مراسم از فرصت ایجاد شده استفاده کردند و از دولت ایتالیا خواستند که اوضاع مالیاتی سینمای این کشور اروپایی را به وضعیت پیشین خود بازگرداند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، بخش «روزهای ونیز» که در سال جاری دهمین دوره خود را تجربه می‌کند به نوعی جشنواره فیلم جدایی است که در جریان جشنواره فیلم ونیز برگزار می‌شود.

 

فیلم‌های سینمایی «زندگی زیبا» (La Belle Vie) به کارگردانی ژان دنیزو از فرانسه، «بیت لحم» (Bethlehem) به کارگردانی یوال آدلر، «می در تابستان» (May in the Summer) به کارگردانی شرین رابیس و «جنازه سرگردان» (Rigor Mortis) به کارگردانی جونو مک از جمله برجسته‌ترین آثار حاضر در بخش «روزهای ونیز» این دوره از جشنواره فیلم ونیز هستند.

 

بخش «روزهای ونیز» در سال جاری نیز توجه ویژه‌ای به فیلمسازان زن دارد. فیلم‌های سینمایی «در» (The Door) به کارگردانی آوا دوورنای و «Le Donne della Vucciria) به کارگردانی حیم عباس از جمله آثار مطرح کارگردانان زن حاضر در بخش «روزهای ونیز» هفتادمین دوره این جشنواره ایتالیایی است.

 

همچنین بخش «روزهای ونیز» در سال جاری شاهد حضور ۵ فیلم خارج از مسابقه نیز است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به «لنی کوکی» (Lenny Cookie) به کارگردانی بنی و جاشوا سفدیه و «Tre Bodas de Mas» به کارگردانی خاویز رویز کالدرا اشاره کرد.

 

در مجموع آثار ساخته شده توسط ۱۷ کشور مختلف از سراسر جهان در بخش «روزهای ونیز» هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز حضور دارند.

 

مسئولان هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز که در روز دوشنبه فهرست اسامی آثار حاضر در بخش «هفته منتقدان» را اعلام ‌کردند، فهرست اسامی آثار بخش مسابقه این دوره از این جشنواره ایتالیایی را نیز در روز پنجشنبه این هفته اعلام می‌کنند.

 

هفتادمین دوره جشنواره فیلم ونیز روز ۲۸ اوت (۶ شهریور) آغاز می‌شود و در تاریخ ۷ سپتامبر (۱۶ شهریور) تابستان سال جاری به پایان می‌رسد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.