سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۲

نشست هیئت مدیره پیشین خانه سینما با خبرنگاران/

توحیدی منکر تعطیلی خانه سینما از سوی ارشاد شد!

فرهاد توحیدی در نشست خبری «شهر موشها» به کارگردانی مرضیه برومند

سینماپرس-گروه سینما/هیئت مدیره قبلی خانه سینما امروز پس از تجمع 30 نفر از سینماگران مقابل خانه سینما جلسه ای را با خبرنگاران ترتیب داد که در این جلسه به طور کلی منکر تعطیلی خانه سینما از سوی ارشاد شد.

فرهاد توحیدی در جمع خبرنگاران در مورد تماس با رئیس جمهور توضیح داد: با واسطه و توسط دوستانی که محبت دارند و به عنوان مصلح جامعه تلاش می کنند که مشکلات حل شود شب گذشته ارتباطی صورت گرفته بود و ایشان قول دادند مشکلات حل و فصل شود.

 

وی در ادامه در مورد جلسه امروز رؤسای صنوف توضیح داد: آنچه در این جلسه گذشت این بود که دستور ارشاد برای پلمپ قانونی نیست و به موجب اساسنامه زمانی چنین دستوری قانونی محسوب می شود که خانه سینما منحل شده باشد در این صورت  اموال بلاواسطه در اختیار ارشاد خواهد بود. خانه سینما منحل نشده و ما از دستور وزارت ارشاد شکایت می کنیم. وکیل ما از صبح امروز پیگیر این مسئله است و ما در جلسه امروز به روسای صنوف توضیح دادیم و این صنوف خواستارند که خانه سینما با جمعی که مشروع و قانونی نیستند تشکیل نمی شود.

 

وی ادامه داد: آنچه بر اساس خانه اصناف سینمایی شکل گرفته اگر قصد نداشته باشند ساختمان خانه سینما را مصادره کنند و نام خانه سینما را بر خود نهند از نظر ما فعالیت آنها منعی ندارد چرا که جمعیتی در جهت تحقق اهداف صنفی تشکیل بشود و فعالیت کنند.مشکل زمانی به وجود می آید که بخواهند نام خانه سینما را مصادره کنند چرا که خانه سینما صاحب شخصیت حقوقی است. روسای اصناف امروز بیانیه ای منتشر می کنند که در اختیار رسانه ها قرار خواهد گرفت.در این بیانیه شرح ماوقع شب گذشته به اطلاع افکار عمومی خواهد رسید و ما در آن تاکید کرده ایم که پلمپ خانه سینما قانونی نیست.

 

وی تاکید کرد : ما هیئت مدیره جدیدی را به رسمیت نمی شناسیم و پیگیری کردیم تمام اسنادی که بر مبنای آن مجمع عمومی تشکیل شد و اقدام به انتخاب هیئت مدیره کردند دچار شبهه است آنچه ما پیگیری می کنیم امکان برگزری جلسه در ششم خرداد با حضور اعضای صنوف است .وقتی اساسنامه در مجمع عمومی مصوب شد بر مبنای آن مجمع بعدی تشکیل و انتخابات هیئت مدیره را برگزاری می کینم.

 

وی با اشاره به مصاحبه  شمقدری در خصوص اینکه ساختمان خانه سینما پلمپ است گفت:  این درحالی است که خانه سینما پلمپ نبوده و به تشخیص هیت مدیره فعالیت خود را متوقف کرده بود تا شب گذشته به صورت غیر قانونی در بسته شده بود.هیچ دستگاهی به غیر از قوه قضائیه امکان پلمپ خانه سینما را ندارد.

 

توحیدی در مورد توافقاتی که در جلسه با شمقدری صورت گرفته بود توضیح داد: ما تاکید داشته ایم اصنافی که قانونی شده و عضویت آنها در خانه سینما ثبت شده است در مجمع عمومی حضور داشته باشند.دو صنف کانون فیلمنانه نویسان و دستیاران فیلم بردار بودند که بخش قلیلی از شورای مرکزی آنها از صنف خانه سینما خروج کرده بودند و برای ثبت قانونی اقام کردند قرار بر این شد پیش از برگزرای مجمع عمومی آنها مجمع  عمومی خود را برگزار و با انتخاب هیئت مدیره در مجمع خانه سینما شرکت کنند طبیعی است که تنها اصناف عضو خانه سینما اجازه حضور در مجمع عمومی دارند و در برای هر کسی بار نیست.

 

وی تصریح کرد: دو صنف مدیران آموزشگاه سینمایی و جلوه های ویژه بصری که در مدت تعطیلی خانه سینما تشکیل شده بودند در جلسه با شمقدری قرار شد عضویتشان در مجمع عمومی بررسی شود. متاسفانه آقای شمقدری گروگان عده ای تندرو شده که مقصدی جز به هم ریختن فضای امن سینمای ایران ندارند و با اصل سینما مخالف هستند ایشان نمی توانند از نفوذ این جمع خلاص شوند به همین دلیل بعد از جلسه روز یک شنبه اعلام کردند مشکلات حل شده و روز بعد در نامه به خانه سینما نوشتند مجمع غیر قانونی است.

 

انتهای پیام/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.