سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۴

گزارشی از یک نمایش/

تصویر تنهایی آدم‌ها و دلیل پناهی که به فیسبوک می‌برند

 نمایش این جا کجاست

سینما پرس – گروه هفت هنر/ «اینجا کجاست» عنوان نمایشی به کاگردانی شیوا مسعودی است که این روزها با بازی ریما رامین فر در تالار سایه اجرا می شود، این نمایش که به صورت مونولوگ اجرا می شود، روایت گر داستان زندگی دختری میانسال است.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، این روزها که به محوطه مجموعه تئاتر شهر می روی، بیلبوردهای تبلیغاتی نمایش «اینجا کجاست» در نزدیکی تالار سایه خودنمایی می کند، «اینجا کجاست» عنوان نمایش تک نفره ای با بازی ریما رامین فر است که هر شب ساعت 19 در تالار سایه مجموعه تئاتر شهر به کارگردانی شیوا مسعودی اجرا می شود.

 

در بدو ورود به تالار سایه کاشی هایی سفید و نقاله ی فرودگاه توجه ات را جلب می کند، پس از مدتی ریما رامین فر به عنوان تنها بازیگر نمایش به روی صحنه آمده و شروع به گفتن دیالوگ هایش می کند، مخاطبان رامین فر که در این نمایش اسمش «اعظم» است مسافران خیالی یک فرودگاهی که نمی دانی کجاست، هستند. آغاز نمایش «اینجا کجاست» بسیار شیرین و طنز است که گاه گاهی لبخند را بر لبان مخاطبان خود می نشاند اما این خنده در میانه راه تبدیل به ناراحتی و بغض شده و مخاطبان را متأثر می کند، این مسئله هنگامی که شخصیت نمایش از دلتنگی و غم های خود برای مادرش صحبت می کند شدت می یابد.

 

«این جا کجاست» داستان دختری میانسال است که پس از ازدواج خواستگارش با یکی از همکارانش و همچنین مرگ مادرش تصمیم به کوچ می گیرد، وی که درفیسبوک یکی از دوستان گذشته خود را یافته است با فرستادن ایمیل هایی به او که در خارج از کشور زندگی می کند از تصمیم خود برای مهاجرت با وی صحبت می کند، البته مخاطب تا نیمه های نمایش متوجه این نکته که دوستش به ایمیل های او پاسخی نداده است نشده و با رؤیاهای «اعظم» همراه می شود اما در آخر مخاطبان با حقیقت تلخ تنهایی «اعظم» در خارج از کشور مواجه می شوند.

 

نمایشنامه «اینجا کجاست» که توسط نغمه ثمینی نوشته شده است را می توان نمایشنامه ای متناسب با زندگی امروزی نامید، دغدغه هایی که توسط  تنها بازیگر این نمایش بیان می شود به نوعی می تواند گویای تنهایی بسیاری از افرادی باشد که در جامعه امروز زندگی می کنند، با وجود اینکه داستان این نمایش جذاب است اما گاهی دچار یکنواختی شده و مخاطبان را اذیت می کند هرچند که بازی جذاب ریما رامین فر را نمی توان نادیده گرفت.

 

گفتنی است که در اجرای شب گذشته نمایش «اینجا کجاست؟» هنرمندانی چون هانیه توسلی و وحید آقا پور نیز حضور داشتند، همچنین در پایان نمایش نیز پدر ریما رامین فر به روی صحنه رفته ودسته گلی را به دخترش هدیه کرد.

 

 انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.