یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸

جزئیات دعوای حقوقی آهنگساز «خوابم میاد» با عمو پورنگ

صدری -فرضیایی

سینما پرس- گروه هفت هنر/ حمیدرضا صدری که این روزها نام او به عنوان آهنگساز فیلم جدید رضا عطاران با عنوان «رد کارپت» عنوان شده است از جزئیات دعوای حقوقی خود با عمو پورنگ سخن گفت.

حمیدرضا صدری آهنگساز در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: آهنگسازی موسیقی فیلم جدید رضا عطاران با عنوان «رد کارپت» برعهده من است ولی هنوز مراحل ساخت آن را آغاز نکرده ام.

 

وی افزود: این فیلم در حال حاضر در مرحله تدوین قرار دارد، «خوابم میاد» اولین فیلم سینمایی رضا عطاران بود که موسیقی آن را ساختم و این دومین کار سینمایی این کارگردان است که برای آن موسیقی می سازم. پیش از این نیز برای سریال های ساخته این کارگردان نیز آهنگسازی کرده ام.

 

آهنگساز فیلم «خوابم میاد» تصریح کرد: کارهای رضا عطاران منحصر به فرد است و با روحیه ای که این کارگردان دارد فیلم های دیدنی و خوبی از آب در می آید از اینرو زمانی که وی با من تماس گرفت تا موسیقی این فیلم را من کار کنم بسیار استقبال کردم.

 

داریوش فرضیایی در غرفه خبرگزاری سینمای ایران در نمایشگاه مطبوعات

 

وی ادامه داد: متاسفانه از اسفند سال 1390 درگیر مسائلی شده ام که تمرکزم را بر روی فعالیت های موسیقی کم کرده است. این بحث حقوقی ذهنم را بهم ریخته است و نمی گذارد کار کنم. شکایت من از تهیه کننده برنامه عمو پورنگ، مسلم آقاجان زاده و داریوش فرضیایی بوده است که حق و حقوق من و شاعر را پرداخت نکرده اند. همه می دانیم که هرگونه اجرای آثار هنرمندان بدون اجازه صاحب اثر ممنوع است ولی در اینجا به راحتی این کار صورت گرفته است.

 

آهنگساز «اردک تک تک» عمو پورنگ عنوان کرد: هنوز در جریان مستقیم مراحل تولید این فیلم قرار نگرفته ام ولی پس از تمام شدن تدوین ساخت موسیقی را آغاز خواهم کرد.

 

گفتنی است؛ حميدرضا صدري يكي از پركارترين آهنگسازان تلويزيون است كه با موسيقي فيلم «رقص در غبار» پا به عرصه سينما گذاشت. در همان اولين تجربه سينمايي كارش مورد توجه قرار گرفت و نامزد دريافت جايزه از جشنواره فيلم فجر شد. در كارنامه تلويزيوني او كارهاي پرشماري در حوزه‌هاي مختلف وجود دارد كه در اين ميان كارهاي طنز او بيش از همه به ياد مانده‌اند. سريال‌هايي چون «ساعت خوش»، «77»، «نود شب»، «پاورچين»، «چهارخونه»، «بزنگاه»، «خنده بازار»، .. «داستان یک شهر»، «اولین شب آرامش» فيلم‌هاي سينمايي متعددي چون «خاله سوسكه»، «ورود زنده‌ها ممنوع»، «نسكافه داغ داغ»، «باغ‌آلوچه»، «شاخه گلي براي عروس»، «ما همه خوبيم»، «روزگار سپري شده»، «شب كايت‌ها»، «شهر زيبا» و... را آهنگسازي كرده است.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.