شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۸

جعفر پناهی دعوت آکادمی اسکار را پذیرفت

جعفر پناهی*

سینما پرس- گروه سینما/ جعفر پناهی با انتشار بیانیه‌ای دعوت آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار برای عضویت در این سازمان معتبر را پذیرفت.

به گزارش سینما پرس، جعفر پناهی؛ کارگردان ایرانی فیلم‌های سینمایی «بادکنک سفید»، «دایره» و «آفساید» با انتشار بیانیه‌ای دعوت آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار برای عضویت در این آکادمی را پذیرفت.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، مایکل مور بیانیه پناهی که در جواب به دعوت آکادمی اسکار صادر شده است را به این آکادمی پست کرده است. متن بیانیه را در زیر می‌خوانیم:

 

«می‌خواهم از اعضای آکادمی هنرهای تصویری و علوم اسکار که من را برای پیوستن به این سازمان دعوت کرد تشکر کنم. به خصوص از مایکل مور و بخش مستند برای معرفی کردن من سپاسگزارم.

 

عضویت در چنین سازمان با اعتباری برای من یک افتخار است و به عنوان یکی از اعضای خانواده بزرگ فیلمسازان ایرانی با افتخار این دعوت را می‌پذیرم. خانواده فیلمسازان ایرانی که برخلاف تمامی محدودیت‌هایی که با آن مواجه هستند، صبورانه بهترین‌های هنر و فرهنگ ایرانی را ارائه می‌کنند.

 

می‌دانم که این عضویت به من شانس تماشای برخی از بهترین فیلم‌های سال و رای دادن به شایستگی‌های آن‌ها را برای من به وجود می‌آورد. برای شخصی در موقعیت من که ممنوع از ساخت فیلم شده‌ام، تماشای آثار همکاران بین‌المللی فرصتی است که آن را گرامی خواهم داشت. اگر من برای 20 فیلم نساخته ام، حداقل می‌توانم در لذت فیلمسازی از طرق مختلف سهیم باشم.»

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.