دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴

در نشست رسانه ای نمایش «بی انتخاب» مطرح شد/

تشکر کنجانی از آکادمی هنر برای انتخاب عجیب و غریب بازیگر

امیر کنجانی اجراگردان در نشست خبری  نمایش بی انتخاب

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نشست رسانه ای نمایش «بی انتخاب» امروز با حضور امیر کنجانی اجرا گردان نمایش، باران کوثری بازیگر و دیگر عوامل نمایش در آلاچیق تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تئاتر سینما پرس، امیر کنجانی اجرا گردان نمایش «بی انتخاب» در نشست رسانه ای این نمایش که امروز در تالار وحدت برگزار شد در مورد روند اجرای این نمایش بیان کرد: «بی انتخاب» پرفورمنسی متفاوت با پرفورمنس های دیگراجرا شده در ایران است، ما در این پروژه تلفیقی از اِلمان هایی چون معماری، موسیقی، بازی و ... را کار کردیم. من حدود هفت ماه است که به ایران برگشته و در تکاپوی اجرای این پرفورمنس در ایران افتاده ام اما در حقیقت حدود 2 سال است که برای به صحنه بردن «بی انتخاب» مشغول بستر سازی هستم.

 

«بی انتخاب» بمباران اطلاعات است

 

وی ادامه داد: گروه آکادمی هنر که مرا در این پرفورمنس همراهی می کنند گروهی حرفه ای هستند که تمام تلاش خود را برای به نمایش گذاشتن کاری با استانداردهای جهانی انجام می دهند. ما می خواهیم در «بی انتخاب» مخاطب ایرانی را محک بزنیم ما به این مخاطب اهمیت می دهیم و می خواهیم بدانیم که آستانه درک او تا چه اندازه است.

 

امیر کنجانی اجراگردان در نشست خبری  نمایش بی انتخاب

 

اجرا گردان این پرفورمنس تصریح کرد: پروژه «بی انتخاب» چه از نظر موسیقی، چه از نظر هنر فاخر و چه از نظر پاپ آرت یک بمباران اطلاعات است، در این پرفورمنس مخاطبان از زندگی روزمره خود جدا شده و او را وادار به تفکر می کند.

 

کنجانی در مورد انتخاب بازیگران در این پرفورمنس، گفت: من از گروه اکادمی هنر تشکر می کنم زیرا با انتخاب عجیب و غریبی در حوزه بازیگران مواجه شدیم، در این پروژه ما بیش از آنکه به بازیگر نیاز داشته باشیم به آرتیست احتیاج داشتیم، گاهی در این نمایش بازی نکردن بازیگر برای من خیلی مهم می شود.

 

باران کوثری در نشست خبری  نمایش بی انتخاب

به اصرار هومن سیدی در «بی انتخاب» حضور یافتم

 

همچنین در این نشست باران کوثری یکی از بازیگران «بی انتخاب» در مورد چگونگی حضور خود در این نمایش، گفت: من بعد از یک مدت کارنکردن ترجیح می دادم با گروهی کار کنم که از قبل با آن ها آشنایی داشتم و از کار کردن با آنها لذت ببرم، در واقع من به اصرار هومن سیدی به این نمایش آمدم و در ابتدا و در زمانی که او برای حضور در این نمایش با من تماس گرفتم من به هومن سیدی پاسخ دادم که در حال حاضر شرایط اجرای زنده و پرفورمنس را ندارم.

 

وی ادامه داد: هومن سیدی به من گفت وقتی با امیر کنجانی آشنا شوی نظرت برای حضور در نمایش عوض می شود و در واقع این چنین نیز شد من پس از صحبت با امیر کنجانی متوجه شدم که من در این نمایش با تجربه ای جدید رو به رو هستم که از دست دادنش اشتباه است.

 

کوثری تصریح کرد: رها شدن و حل شدن در فضا صرف نظر از اینکه چه قدر توانایی و تجربه اجرای زنده دارید، مهمترین ویژگی «بی انتخاب» است، ضمن اینکه امیر کنجانی می داند چه می خواهد و طبق برنامه پیش می رود.

 

این بازیگر افزود: من با اینکه تنها دو جلسه است که در تمرینات نمایش حضور پیدا کرده ام اما کار در آن برایم بسیار هیجان انگیز جلوه کرده است، و می توانم بگویم که این نمایش می تواند حتی درک مخاطبان عام را نیز به همراه داشته باشد.

 

«بی انتخاب» از میان 50 طرح انتخاب شد

 

در ادامه این نشست مجید رحیمی جعفری یکی از تهیه کنندگان نمایش «بی انتخاب» بیان کرد: گروه «آکادمی هنر» بعد از نمایش «ویتسک» سعی داشت کاری بالاتر و با وسعت بیشتری نسبت به آن انجام بدهد، از میان 50 طرح پیشنهادی به گروه خدا را شاکرم که بگویم با طرحی از سوی امیر کنجانی مواجه شدیم که بر اساس پژوهش و منطق کاری را ارائه می کرد، و پس از براورد هزینه ها مقدمات اجرای اثر را فراهم کردیم در حقیقت آنقدر این کار جذاب بود که اصلا از به سرانجام رساندن آن و هزینه هایی که برایمان در بر داشت نترسیدیم.

 

وی ادامه داد: صحنه اجرای «بی انتخاب» از بزرگترین صحنه های نمایش کشور است ما در این نمایش با یک صحنه 1000 متری روبه رو می شویم.

 

مریم نظری مدیر ارکستر پرفورمنس در نشست خبری  نمایش بی انتخاب

دو اختراع ثبت شده از امیر کنجانی در موسیقی نمایش استفاده می شود

 

در ادامه مریم نظری مدیر ارکستر «پرفورمنس بی انتخاب» در مورد موسیقی این کار اظهار داشت: موسیقی این کار از سه گروه چهار نفره کوارتت تشکیل شده است، سازهای که از آن استفاده شده است زهی بوده همچنین از یک ساز بادی نیز استفاده می شود،موسیقی «بی نتخاب» از المان هایی بهره برده است که که تا به حال در ایران اجرا نشده است.

 

وی ادامه داد: در موسیقی این کار از یک سری از لامپ هایی بهره برده شده است که از اختراعات امیر کنجانی محسوب می شود همچنین لوله های متصل شده با فنر به سازها نیز استفاده می شود که صدایی متفاوت را به وجود می آورد که این نیز یکی دیگر از اختراعات ثبت شده توسط کنجانی در لندن است.

 

همچنین در ادامه نشست محسن رستگار یکی دیگر از بازیگران این نمایش بیان کرد: این پرژه در میان کارهایی که انجام دادم به نوعی محک زدن خودمان محسوب می شود و تجربه ای جدید است، واقعیت این است که در دانشگاه ها شیوه برقراری ارتباط با تماشاگر به دانشجویان اموزش داده نمی شود و این از نقطه ضعف های ما است.

 

وی خاطر نشان کرد: برای من به عنوان یک بازیگر شیوه اجرا و تجربه جدیدی که قرار است در این کار داشته باشیم بسیار هیجان انگیز است.

 

گفتنی است که نمایش «بی انتخاب» کاری از گروه آکادمی هنر، از 10 تیر ماه در ساعات 1:30 و 21:30 در پردیس ملت به روی صحنه می رود.

 

انتهای پیام/ش.ع/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.