چهارشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۷

کاظم چلیپا عنوان کرد:

اثری باتوجه به شخصیت عرفانی امام کار کردم

کاظم چلیپا

سینما پرس- گروه هفت هنر/ کاظم چلیپا گفت: در همان روزهای ارتحال امام اثری برگرفته از آن روزها و شخصیت عرفانی امام خمینی (ره) کار کردم.

کاظم چلیپا هنرمند نقاش و مدرس دانشگاه در گفت و گو با خبرنگار تجسمی سینما پرس، گفت: در زمان ارتحال امام در همان سال یک اثر برگرفته از آن روزها و شخصیت عرفانی امام خمینی (ره) کار کردم که متاثر از صحبت ها و اهداف امام بود.

 

وی افزود: این کار در حوزه هنری انجام شد و در آن ایده من رحلت امام و فوت ایشان نبود بلکه نظر و آرا ایشان و صحبت ها و افکار وی مورد توجه من قرار گرفته است.

 

این هنرمند در خصوص آثاری با این موضوع و محوریت پرداختن به آن، خاطر نشان کرد: باید از مراکز فرهنگی و هنری مرتبط ازجمله مرکز حفظ و نشر آثار امام و حوزه هنری سوال شود که در رابطه با ارتحال امام تا به امروز چه کرده اند و در بخش هنرهای تجسمی چه اقداماتی صورت گرفته است. آیا توجه به آثاری از این دست رها شده مانده یا ادامه دارد.

 

گفتنی است؛ کاظم چلیپا زاده ۱۳۳۶ تهران، نقاش و مدرس دانشگاه است. او دارای مدرک کارشناسی ارشد نقاشی از دانشکده هنرهای زیبا دانشگاه تهران است. وی در کنار ناصر پلنگی٬ حبیب صادقی٬ نصرالله مسلمیان٬ حسین خسروجردی و چند تن دیگر به «نقاشان انقلاب» مشهورند. نقاشی‌های دیواری بر دیوار سفارت آمریکا در تهران و خیابان سپهبد قرنی، مسجد اعظم از آثار معروف این گروه است. علی‌رغم نگاه بدبینانه‌ای که نسبت به هنر بویژه هنرهای تجسمی در ابتدای انقلاب وجود داشت، این گروه با خلق آثاری انقلابی و ایدئولوژیک به نوعی نجات‌دهنده این گونه از هنر شدند و آثاری منطبق با زمان و دوران خود خلق کردند.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.