شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۸

رویا افشار:

گستردگی موضوع از نقاط مطلوب جشنواره تئاتر«خرداد»است

رویا افشار

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ نخستین جشنواره تئاتر خیابانی «خرداد» با هدف خلق تجربه های نوین و کشف استعدادهای تازه برگزار می شود، رؤیا افشار با بیان اینکه گستردگی موضوعات، از نقاط مطلوب جشنواره تئاتر خرداد است، به ارائه دیدگاه خود در رابطه با این جشنواره پرداخت.

به گزارش سینما پرسنخستین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی خرداد،‌ همزمان با سالگرد پنجاهمین سال قیام پانزده خرداد با رویکرد پاسداشت نیم قرن قیام 15 خرداد و ایجاد فضایی مناسب جهت خلق تجربه‌های نوین و کشف افق‌های تازه در عرصه تئاتر خیابانی کشور با حمایت معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و انجمن هنرهای نمایشی شهرستان ورامین خردادماه سال جاری در شهر ورامین و پیشوا برگزار میشود. رویا افشاراز جمله کسانی است که در آثار نمایشی انقلابی زیادی به ایفای نقش پرداخته است،وی درگفت و گو با روابط عمومی این جشنواره، گفت: با توجه به اینکه وقایع تاریخی و انقلابی در جامعه ما به عنوان یک مسئله اجتماعی مطرح هستند، گستردگی موضوع جشنواره تئاتر خیابانی خرداد، در ارائه آثار متنوع و با کیفیت تر از سوی هنرمندان تاثیر گذار خواهد بود.

 

افشار ادامه داد: موضوع انقلاب مبحثی اجتماعی و جدی است و با وجود اینکه سال ها از انقلاب ما گذشته است هنوز به عنوان موضوعی تازه مطرح است همچنین از سوی دیگر بیش از نیمی از آثار هنرمندان به موضوع انقلاب اختصاص دارد و من معتقدم بهتر است مضمون جشنواره ای چون تئاتر خیابانی خرداد تنها به بحث انقلاب توجه نداشته باشد زیرا در اینصورت مضامین نمایشی دچار دسته بندی می شوند.

 

وی با تاکید بر اینکه از تولید آثار نمایشی در راستای وقایع تاریخی استقبال می کند، اظهار کرد: باید توجه داشت ایجاد شرایط لازم برای اجرای آثار و برنامه ریزی برای کسب بازدهی مناسب از جمله مواردی است که باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد.همچنین شتابزدگی در برپایی جشنواره و اکتفای تولید آثار صرف یک جشنواره ، باعث نزول و افت کیفیت نمایش ها می شود.

 

افشار با اعتقاد به اینکه محدود کردن جشنواره ها به یک موضوع مشخص باعث سفارشی شدن آثار و کاهش کیفیت و خروجی جشنواره ها می شود،اظهار کرد: با گسترده شدن مضامین جشنواره ها و تخصیص امکانات بیشتر می توان از تولید آثار و گروه های نمایشی که سال ها در یک بخش فعالیت داشته اند حمایت کرد.

 

گفتنی است که قیام 15 خرداد، نقش قیام 15 خرداد در پیروزی انقلاب اسلامی، دستاوردهای نیم قرن قیام 15 خرداد،  بصیرت و قیام 15 خرداد، نقش روحانیت در قیام 15 خرداد، پرداختن به زندگی و آثار مکتوب امام خمینی (ره)، ایثار و شهادت، مقاومت و دفاع مقدس از جمله موضوعات این جشنواره محسوب می شود، نخستین جشنواره تئاتر خیابانی خرداد ۱۵ الی 18 خرداد ماه به دبیری سیداحسان قاضی‌زاده در استان تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ ش. ع ـ ب.ب

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.