شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۶

گزارش سینماپرس از توقع سینماگران از مدیریت جدید سیما فیلم/قسمت چهارم

حجم انبوه تله فیلم بودجه تلویزیون را می بلعد

حسن هدایت

سینماپرس: گروه تلویزیون/ حسن هدایت کارگردان و نویسنده سریال کارآگاه علوی معتقد است تولید تله فیلم در سیما فیلم یکی از خطاهای مهم تلویزیون بوده است.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، اردیبهشت ماه سال 1392 مدیریت سیما فیلم پس از گذشت هشت سال سرانجام تغییر کرد و «محمد رضا معصوم زادگان» جای «حسن اسلامی مهر» را در این مرکز گرفت.

دوره مدیریت هشت ساله اسلامی مهر در مرکز سیما فیلم، از نظر زمانی یکی از طولانی ترین دوران مدیریتی یک مدیر تلویزیونی در یک بخش محسوب می شود اما این دوران طولانی مدیریتی به تولید آثار شاخص و با کیفیت چندانی منجر نشد و تقریبا تمامی سریال هایی که این مرکز از آن به عنوان افتخارات خود نام می برد، میراث مدیران قبلی این مرکز بوده است. کارآگاه علوی، نردبامی بر آسمان، يوسف پيامبر، شيخ بهايی، شهريار، مختارنامه، روزگار قريب و... برخی از تولیدات این مرکز در سال های اخیر است که پخش آن با استقبال فراوانی مواجه شده است. خبرنگار سینماپرس در گفت و گو با دست اندرکاران تلویزیون، نظر آنها را درباره این تغییر مدیریت جویا شد و دیدگاه آنها درخصوص ادامه فعالیت های این مرکز مورد پرسش قرار داد.

حسن هدایت پیرامون عملکرد سیما فیلم به خبرنگار ما گفت: «فضای سیما فیلم دچار همان مشکلی است که تلویزیون هم دچارش شده. این مشکلات در دو بخش است یکی نداشتن بودجه و یکی آشفتگی در مشکلات فرهنگی. تا زمانی که این مشکلات رفع نشود نمی توان از کسی انتظار خاصی داشت».

وی در پاسخ به این سوال که: «به نظر شما تغییر مدیریت چقدر می تواند در عملکرد سیما فیلم تاثیر بگذارد»؟ عنوان کرد: «هرکسی که مدیریت جدید را به عهده بگیرد فرقی نمی کند تا وقتی که مشکلات اصلی حل نشود این بزرگواران نمی توانند کاری بکنند».

حسن هدایت با اظهار تاسف از تولید تله فیلم های بی کیفیت در سال های اخیر در سیما فیلم بیان کرد: «تله فیلم خطای بزرگ تاریخی در تلویزیون بود. تله فیلم آن هم با این شکل انبوه، بودجه تلویزیون را می بلعد. سازنده ها و سوژه ها خوب عمل نمی کنند و محصول تولید شده در نهایت محصول خوبی نیست. تلویزیون می تواند به جای ساخت و پخش تله فیلم، پخش فیلم های سینمایی خارجی و ایرانی را بیشتر کند و به جای هزینه ساخت تله فیلم هایی که فقط برنامه پرکن هستند انرژی بگذارد و حتا شده تعداد کم اما کار با کیفیت و قابل اعتنا بسازد».

حسن هدایت در رابطه با تمایل خود به همکاری با سیما فیلم گفت: «طرح برای همکاری فراوان داده شده اما یک چیزهایی با سیاستشان جور در نمی آید . پارسال قرار بود سریال «فانوس دریایی» را کار کنیم اما به دلیل مسائل بودجه و مشکلات مالی این پروژه همچنان سرگردان مانده است».

این کارگردان سینما و تلویزیون در پایان اظهار کرد به همین دلایل با وجود طرح های زیادی که مصوب شده این روزها بی کار هستم.

انتهای پیام/ ع.ن ـ ب.ب

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.