چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱

برزو امیری خبر داد:

«حکایت»؛ اولین آلبوم سنتی که با تنظیمات گروه کر منتشر شد

برزو امیری

سینما پرس- گروه هفت هنر/ برزو امیری از انتشار آلبوم موسیقی «حکایت» خبر داد و گفت: این کار اولین آلبوم سنتی است که با تنظیمات گروه کر بیرون آمده است.

برزو امیری نوازنده، آهنگساز و سرپرست گروه موسیقی «ترنگ» در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: اولین آلبوم گروه با نام «حکایت» و به خوانندگی حسین علیشاپور منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.

 

وی افزود: این آلبوم شامل هفت حکایت می شود که چهار تصنیف، دو تکنوازی و یک قطعه ضربی بدون کلام دارد. آلبوم توسط موسسه آوای ماندگار پرشین منتشر و توسط موسسه رهگذر هفت اقلیم پخش و روانه بازار موسیقی کشور شد.

 

 این آهنگساز تصریح کرد: «حکایت» موسیقی سنتی است که در دستگاه بیات اصفهان کار شده است. اولین آلبوم سنتی است که با تنظیمات گروه کر بیرون آمده است، یعنی به جای گروه زهی توسط گروه کر انجام شده است.

 

وی ادامه داد: تمامی اشعار از خواجه حافظ شیرازی بوده و علی قمصری تکنوازی تار و من تکنوازی کمانچه را در این آلبوم برعهده داشته‌ایم. «حکایت» با همراهی گروه موسیقی ترنگ کار شده و تنظیم و آهنگسازی قطعات با خودم بوده است.

 

امیری در پایان خاطر نشان کرد: آلبوم دیگری که در دست انتشار داریم «ژینا» نام دارد که در حال حاضر مجوز چاپ و نشر آن را دریافت کرده ایم. این آلبوم موسیقی کردی کرمانشاهی است که کمتر از یک ماه آینده منتشر و پخش می شود.

 

انتهای پیام/ص/ن.ف

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.