سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۸

چرا خوانندگان به اجراهای خارجی روی آورده‌اند/8

قاسم افشار: درنتیجه بی قانونی در شب اجرا کنسرت لغو می شود

قاسم افشار

سینما پرس- گروه هفت هنر/ قاسم افشار معتقد است: وقتی خواننده یا گروهی قرار است کنسرت برگزار کند تمامی مجوزها را دریافت می کند ولی به ناگاه اتفاقی رخ می دهد و درست در شب اجرا کنسرت لغو می شود که این دقیقا بی قانونی کشور ماست.

قاسم افشار خواننده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: به اعتقاد من برپایی کنسرت در ایران راحت تر از خارج از کشور است. هزینه سالن ها گران است و اجاره هایی که باید پرداخت شود برای یک شب بیش از 20 میلیون تومان است ولی باز شرایط برپایی کنسرت در خارج از کشور سخت تر است.

 

وی افزود: یک ایرادی که می توان به کنسرت های داخل کشور گرفت این است که در یک شب گروه در دو سئانس روی صحنه می رود. در هیچ جای دنیا کنسرتی در دو یا سه سئانس برگزار نمی شود اما به قدری هزینه ها بالاست که مدیربرنامه ها مجبور می شوند اجراها را چند سئانسه برگزار کنند. قطعا در سئانس دوم خواننده نمی تواند خوب اجرا کند و به عقیده من به عنوان خواننده یک اجرا بیشتر در یک شب نمی توان داشت.   

 

این خواننده ادامه داد: در ایران مشکلاتی در خصوص برپایی کنسرت وجود دارد که این مشکلات در تمام دنیا به اشکال مختلف وجود دارد. چرا نباید در خارج از کشور کنسرت برگزار کرد آنجا هم نیاز است به روی صحنه رفت و محاطبان ایرانی که در خارج از کشور هستند را مورد توجه قرار داد ولی اینکه بگوییم اصلا نمی شود در ایران کنسرت داشت و به اجراهای خارجی حتما باید روی آورد نه اینطور نیست. اینجا سختی ها برای گرفتن مجوز بیشتر است ولی در آخر مجوزها صادر می شود.

 

وی با اشاره به اینکه گاهی کنسرت ها در شب اجرا لغو می شود، تصریح کرد: برای خود من اتفاق افتاده که در شب کنسرت اجرا لغو شده است. وقتی خواننده یا گروهی قرار است کنسرت برگزار کند تمامی مجوزها را دریافت می کند ولی به ناگاه اتفاقی رخ می دهد و درست در شب اجرا کنسرت لغو می شود که این دقیقا بی قانونی کشور ماست.

 

افشار یادآور شد: اجراها در ایران مخاطب بیشتری دارد ولی این برپایی کنسرت در خارج از کشور بیشتر بازمی گردد به تصمیم برنامه گذار و تهیه کننده کنسرت ها که انتخاب می کند در کشور دیگری هم گروه به روی صحنه رود. این اتفاق خوبی است اگر همه وانب در نظر گرفته شده باشد. د ریکی دو ماهه اخیر وزارت ارشاد در صدور مجوز خوب عمل کرده است و ما شاهد برپایی کنسرت های زیادی بوده ایم.

 

وی در خصوص روند گرفتن مجوز برای اجرای کنسرت عنوان کرد: روند گرفتن مجوز برای برپایی کنسرت بستگی به تهیه کننده دارد که چقدر قانون را بداند و چقدر بتواند از روابط های خود استفاده کرده و کار را با سرعت بیشتری پیش ببرد.

 

خواننده ترانه «وقف پرنده ها» در پایان خاطر نشان کرد: یک مشکلی که همیشه در کنسرت ها وجود داشته و می بینیم تداخلی است که اجراهای مختلف در یک شب با هم پیدا می کنند. تهیه کننده ها باهم ارتباط ندارند تا از این مسئله ممانعت کنند. چند اجرا در یک شب به روی صحنه می رود و این مسئله به برنامه لطمه می زند.

 

انتهای پیام/ص - ب.ب 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.