سه‌شنبه ۷ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳

گزارش سینماپرس از توقع سینماگران از مدیریت جدید سیما فیلم ـ قسمت اول

سیما فیلم تولید آثار بی کیفیت را رها کند

رضا کیانیان بازیگرسینما ، تئاتر و تلویزیون در نمایی از سریال مختارنامه

سینماپرس: گروه تلویزیون/ «محمود فلاح» تهیه کننده سریال تلویزیونی مختارنامه ابراز امیدواری کرد مرکز سیما فیلم در دوره جدید فعالیت خود به جای تولید حجم انبوهی از آثار بی کیفیت و بی ربط با رسالت اولیه اش، باز هم مثل گذشته انرژی و سرمایه خود را بر روی تولید پروژه های الف و الف ویژه متمرکز کند.

به گزارش خبرنگار تلویزیون سینماپرس، اردیبهشت ماه سال 1392 مدیریت سیما فیلم پس از گذشت هشت سال سرانجام تغییر کرد و «محمد معصوم زادگان» جای «حسن اسلامی مهر» را در این مرکز گرفت.

دوره مدیریت هشت ساله اسلامی مهر در مرکز سیما فیلم، از نظر زمانی یکی از طولانی ترین دوران مدیریتی یک مدیر تلویزیونی در یک بخش محسوب می شود اما این دوران طولانی مدیریتی به تولید آثار شاخص و با کیفیت چندانی منجر نشد و تقریبا تمامی سریال هایی که این مرکز از آن به عنوان افتخارات خود نام می برد، میراث مدیران قبلی این مرکز بوده است. کارآگاه علوی، نردبامی بر آسمان، يوسف پيامبر، شيخ بهايی، شهريار، مختارنامه، روزگار قريب و... برخی از تولیدات این مرکز در سال های اخیر است که پخش آن با استقبال فراوانی مواجه شده است. خبرنگار سینماپرس در گفت و گو با دست اندرکاران تلویزیون، نظر آنها را درباره این تغییر مدیریت جویا شد و دیدگاه آنها درخصوص ادامه فعالیت های این مرکز مورد پرسش قرار داد.

محمود فلاح تهیه کننده سریال تلویزیونی مختارنامه در گفت و گو با خبرنگار ما گفت:«شخصا از عملکرد اسلامی مهر راضی بودم و پروژه مختارنامه صرف نظر از تمام مشکلاتی که در طول ساخت با آن دست به گریبان بودیم با مساعدت او به ثمر رسید».

وی ضمن بیان این نکته که سیما فیلم از ابتدا تشکیل شد تا سریال سازها و فیلم سازان مرتبط با آن دغدغه آنتن نداشته باشد و بدون این دغدغه آثار کیفی تولید کنند اظهار کرد: «سیما فیلم با اطمینانی که به فیلم سازان برای پخش می داد موجب تولید کارهای سنگین تاریخی و با کیفیت می شد. امید ما این است که سیما فیلم به روزهای ابتدایی شروع کار خود برگردد و به جای تولید حجم انبوهی از آثار بی کیفیت و بی ربط با رسالت اولیه اش، باز هم مثل گذشته انرژی و سرمایه ی خود را روی پروژه های الف و الف ویژه متمرکز کند».

محمود فلاح در پاسخ به این سوال که «آیا طرح فیلم نامه ای بوده که طی سال های اخیر به سیما فیلم داده باشید و رد شده باشد»؟ گفت: «طرح رد شده زیاد بوده. حالا یا از نظر شورای سیما فیلم و اعضایش به طور کل قابل قبول نبوده و یا اینکه اصلاحیه ای بر روی طرح ارائه شده تا فیلم نامه اصلاح شود. این مسئله هم در تلویزیون امری طبیعی است».

تهیه کننده سریال مختار در پایان گفتگوی خود تصریح کرد: «محمدرضا معصوم زادگان مدیر جدید سیما فیلم سابقه تولیدی خوبی در شبکه ی پنج داشته و من آینده ی روشنی را برای دوره ی مدیریت او می بینم».

انتهای پیام/ ع. ن ـ ب. ب

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.