شنبه ۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹

کارگردان نمایش «لابیرنت» عنوان کرد:

«لابیرنت» حس خنده و ترس را در مخاطب به وجود می آورد

نمایش لابیرنت

سینما پرس ـ گروه هفت هنر/ علی پروشانی کارگردان نمایش «لابیرنت» ضمن بیان اینکه مجبور به تغییر شیوه اجرای این نمایش نسبت به جشنواره تئاتر دانشگاهی شده است، بیان کرد: «لابیرنت» حس خنده و ترس را در مخاطب به وجود می آورد.

علی پروشانی کارگردان نمایش «لابیرنت» در گفت و گو با خبرنگار تئاتر سینما پرس در مورد این نمایش اظهار داشت: «لابیرنت» اثری از «فرناندو آرابال» نمایشنامه نویس و کارگردان مشهور اسپانیایی است، داستان این نمایش در مورد مردی به نام «استپان» است که در یک «لابیرنت» به مرد نیمه جانی زنجیر شده است و تلاش می کند که از انجا فرار کند در ادامه با دختر صاحب لابیرنت آشنا می شود و اتفاقتی برایش رخ می دهد.

 

وی ادامه داد: فضای این نمایش «غیر واقع گرایانه» است و به صورت محیطی اجرا می شود، «لابیرنت» نمایشی سرمونیال است، در این نمایش تماشاگر با حالت ترس و خنده مواجه می شود یعنی از مجموعه اتفاقاتی که در این نمایش رخ می دهد مخاطبان هم می ترسند و هم می خندند.

 

پروشانی با بیان اینکه نمایش «لابیرنت» در سیزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی حضور داشت، تصریح کرد: «لابیرنت» در جشنواره تئاتر دانشگاهی برنده تندیس بهترین کارگردانی، بهترین طراحی صحنه، بهترین بازیگری نقش زن و دیپلم افتخار بازیگر نقش مرد شد اما متآسفانه با وجود اینکه جزء کارهای برگزیده جشنواره بود مجوز اجرا به ما داده نشد، ما نیز مجبور شدیم که برای اجرای عمومی این نمایش شیوه اجرای نمایش را تغییر بدهیم، در اجرای گذشته تماشاگر نمایش را از بالا نگاه می کرد اما در اجرای جدید فضای نمایش تغییر کرده است.

 

وی خاطر نشان کرد: اجرای «لابیرنت» از 15 اردیبهشت در تماشاخانه آو آغاز شده است و آوا شریفی، شهاب آگاهی، نیما شعبان نژاد، مهراد غضنفریان و آرش فتاحی بازیگران هستند که در آن حضور دارند همچنین موسیقی این نمایش به سرپرستی ماهان محمدی به صورت زنده پخش می شود.

 

گفتنی است نمایش «لابیرنت» به کارگردانی علی پروشانی تا 12 خرداد ماه سال جاری ساعت 21:30  در خانه نمایش «آو» به نشانی میدان فاطمی، ابتدای شهید گمنام، خیابان جهانمهر، پلاک روی صحنه می‌رود.

 

انتهای پیام/ش.ع- ب

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.