سه‌شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۴

قوانین بخش انیمیشن آکادمی اسکار تغییر کرد

انیمیشن آکادمی اسکار

سینما پرس- گروه سینما/ بر طبق قوانین جدید آکادمی اسکار در بخش انیمیشن، فقط 2 یا 3 نفر می‌توانند بر روی صحنه بیایند و جایزه اسکار بهترین انیمیشن سینمایی را دریافت کنند.

به گزارش سینما پرس، مسئولان آکادمی علوم و هنرهای تصویری اسکار به تازگی قانون جدیدی را در بخش انیمیشن‌های بلند سینمایی این مراسم سالیانه وضع کردند که بر طبق آن فقط 2 یا 3 نفر می‌توانند بر روی صحنه بیایند و جایزه اسکار بهترین انیمیشن سینمایی را دریافت کنند.

 

بنابر گزارش هالیوود ریپورتر، وضع این قانون بدین معنا است که تنها 2 یا 3 مجسه اسکار برای بهترین انیمیشن بلند سینمایی در نظر گرفته شده است. یک مجسمه به تهیه‌کننده و مجسمه دیگر به کارگردان انیمیشن اهدا می‌شود. در صورتی مجسمه اسکار سوم به بهترین انیمیشن سینمایی تعلق می‌گیرد که انیمیشن ساخته شده دارای 2 کارگردان باشد.

 

در سال‌های گذشته به تعداد تهیه‌کنندگان و کارگردانان یک انیمیشن جایزه اسکار اهدا می‌شد.

 

هشتاد و ششمین دوره مراسم اهدای جوایز اسکار در تاریخ 2 مارس (11 اسفند) زمستان سال جاری و در سالن «دالبی تیه‌تر» برگزار می‌شود.

 

در سال گذشته انیمیشن‌های سینمایی «شجاع» (Brave)، «فرنکن‌وینی» (Frankenweenie)، «پارانورمن» (ParaNorman)، «دزدان دریایی، گروه خلافکارها» (The Pirates; Band of Misfits) و «رالف خرابکار» (Wreck-It Ralph) نامزد دریافت جایزه اسکار بهترین انیمیشن بلند سینمایی بودند که در نهایت این جایزه به «شجاع» اهدا شد.

 

انتهای پیام/م/ن.ف

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.